امروز:7 اردیبهشت 1403

ناسا چهارمین تمرین «لباس مرطوب» موشک آرتمیس 1 را امروز آغاز می کند

با تکمیل تعمیرات و نصب موشک در سکوی پرتاب تعیین شده خود، ناسا آماده است یک بار دیگر آزمایش سوخت رسانی حیاتی سیستم پرتاب فضایی نسل بعدی خود را انجام دهد. به گفته Space.com، “تمرین لباس مرطوب” Artemis 1 در ساعت 5 عصر امروز به وقت شرق با فراخوانی به ایستگاه های پرسنل زمینی در مرکز فضایی کندی آغاز می شود.

طی 48 ساعت آینده، تکنسین‌ها تلاش خواهند کرد مراحل اول و دوم موشک را با سوخت برودتی بارگیری کنند. به شرطی که مشکلات عمده ای وجود نداشته باشد، از صبح دوشنبه سعی می کنند آن را با پیشران بارگیری کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، ماموریت آرتمیس 1 می تواند تا 26 جولای آغاز شود.
تبلیغات

برای SLS که اغلب با تأخیر مواجه می شود، این دومین سفر آن به سکوی پرتاب تاریخی 39B است. پس از تلاش اولیه در تمرین لباس مرطوب در 1 آوریل، ناسا سعی کرد نسخه اصلاح شده آزمایش سوخت رسانی را در 14 آوریل تکمیل کند، اما پس از اینکه آژانس متوجه نشت هیدروژن در برج پرتاب متحرک موشک شد، این کار کوتاه شد. ناسا سرانجام تصمیم گرفت SLS را برای تعمیرات به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی برگرداند و به تامین‌کننده نیتروژن حیاتی برای تکمیل ارتقاء ظرفیت زمان بدهد.

هنگامی که تمرین لباس خیس کامل شد، ناسا در نهایت می تواند با آرتمیس 1 به جلو حرکت کند. این ماموریت یک کپسول بدون سرنشین Orion را به پرواز در اطراف ماه می فرستد. دو ماموریت بعدی آرتمیس شامل فضانوردان انسانی خواهد بود که در سال 2025 یا 2026 به ماه فرود خواهند آمد.

اشتراک گذاری