امروز:5 اردیبهشت 1403

استارلاینر بوئینگ یک عروسک از «برنامه فضایی کربال» را به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کرد

پس از دو سال و نیم تاخیر، کپسول استارلاینر بوئینگ با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد. این یک نقطه عطف مهم برای شرکتی بود که حداقل در تصور عمومی، برای رسیدن به SpaceX تلاش کرده است. بنابراین مناسب است که بوئینگ چگونه تصمیم بگیرد که یک ماموریت موفق را جشن بگیرد.

هنگامی که خدمه ایستگاه فضایی بین المللی دریچه را به روی استارلاینر باز کردند، یک شگفتی در داخل فضاپیما پیدا کردند. یک اسباب‌بازی مخمل‌خوابی که در کنار آدمک آزمایشی نشسته Orbital Flight Test-2 شناور بود، نشان‌دهنده جبدیه کرمان، یکی از چهار «کربونوت» اصلی بود که در برنامه فضایی کربال به نمایش درآمد. جب، همانطور که جامعه KSP او را بیشتر می شناسند، به عنوان نشانگر صفر-گرم پرواز عمل می کرد. فضانورد روسی، یوری گاگارین، عروسک کوچکی را با خود در اولین پرواز فضایی انسان با خود برد و از آن زمان برای اکثر خدمه فضایی به یک سنت تبدیل شده است که اسباب‌بازی‌های مخمل‌دار را با خود حمل کنند تا زمانی که وارد یک محیط ریزگرانشی می‌شوند به راحتی دیده شوند. .

اگر تا به حال برنامه فضایی Kerbal را بازی کرده باشید، این احساس را دارید که چرا بوئینگ تصمیم گرفت جب را به فضا بفرستد. در KSP، طراحی فضاپیمایی که کربونات های شما را به مدار و فراتر از آن می برد، کار آسانی نیست. اغلب طرح‌های اولیه شما سقوط می‌کنند و در تلاش هستند تا از گرانش کربین پرواز کنند. اما شما به تابلوی طراحی برمی‌گردید و طرح‌های خود را تغییر می‌دهید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که کار می‌کند. به نوعی، این دقیقاً کاری است که مهندسان بوئینگ پس از شکست اولین پرواز آزمایشی Starliner در سال 2019 به دلیل یک مشکل نرم افزاری، و دومین پرواز آن به دلیل یک مشکل غیرمنتظره دریچه به تعویق افتاد، باید انجام می دادند.

بوئینگ حضور جب در OFT-2 را تا زمانی که فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد مخفی نگه داشت. سخنگوی این شرکت به collectSPACE گفت که تیم مهندسی Starliner این طلسم را تا حدی به دلیل درس‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات که KSP باید به بازیکنان آموزش دهد، انتخاب کردند. جب چند روز آینده را با خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری می‌کند قبل از اینکه آنها او را برای سفر برگشت به زمین در فضاپیما قرار دهند.

اشتراک گذاری