امروز:31 فروردین 1403

شرکت های دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی بر عهده دارند

با توجه به تغییراتی که کسب و کارها در فرایند کاری خود ایجاد کرده اند و به سمت فضای آنلاین روی آورده اند، نیاز به خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز افزایش یافته است.

این خدمات توسط یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. آژانس های دیجیتال مارکتینگ خدمات مختلفی ارائه می دهند که مخصوص به خودشان است و شما باید با توجه به نیازهایتان یکی از آنها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

ما در ادامه به طور کامل وظایفی که بر عهده شرکت های دیجیتال مارکتینگ است را بررسی میکنیم.

به چه شرکتی شرکت دیجیتال مارکتینگ می گویند؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و ابزارها برای بازاریابی محصولات و خدمات است. این فعالیت‌ها در بستر اینترنت و ابزارهای دیجیتال مانند موبایل و کامپیوتر انجام می‌شود.

شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که خدمات مربوط به بازاریابی اینترنتی و دیجیتال ارائه می‌دهد. مثلا طراحی سایت، سئو سایت، طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، بازاریابی محتوا و هر استراتژی و تکنیکی که در این حوزه قرار بگیرد.

همانطور که گفتیم خیلی از کسب و کارها دوست دارند وارد فضای دیجیتال شوند؛ ولی برای ورود صحیح و اصولی نیاز به کمک دارند. شرکت دیجیتال مارکتینگ بهترین انتخابی است که می‌توانند داشته باشند. اما هر شرکتی هم برای استفاده از این خدمات مناسب نیست. در ادامه ویژگی‌ها و خدمات بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور می‌کنیم.

خدمات و وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ

با تبدیل کسب و کارهای سنتی به مدرن، انواع و اقسام خدمات دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا برخی از کسب و کارهای نوپا که توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند، قید طراحی وبسایت و سئو سایت را می‌زنند و روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند. در عوض شرکت‌هایی که می‌توانند از پس هزینه‌های تولید محتوا، سئو سایت، سئو تکنیکال و سئوی خارجی بربیایند، بیشتر روی راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایتشان وقت می‌گذارند.

به هر حال یک شرکت‌ دیجیتال مارکتینگ، خدمات خود را در هر زمینه‌ای ارائه می‌کند. در ابتدا نوع کسب و کار شما را بررسی می‌کنند و بهترین استراتژی‌ها و روش‌هایی که برای بیزنس شما مناسب است را انتخاب می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند. در ادامه مهم‌ترین خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگرا معرفی کرده‌ایم.

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو

سئو سایت همیشه یکی از مهم‌ترین خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. شما برای اینکه در صدر نتایج باشید، باید روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو چه گوگل و چه حتی یاندکس کار کنید. کاربران موضوع یا کالایی را که نیاز دارند جستجو می‌کنند و معمولا روی چند نتیجه اول گوگل کلیک می‌کنند. اگر شما در نتایج اول موتور جستجو قرار داشته باشید، شانس انتخاب شما بیشتر است. بنابراین اگر می‌توانید از پس هزینه‌های طراحی وبسایت و سئو بربیایید، حتما این کار را انجام دهید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

مردم هر روز بیشتر از قبل از آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند. بنابراین طراحی سایت و بهینه‌سازی آن اهمیت زیادی دارد. 

هوش مصنوعی گوگل بیشتر از آن چیزی که فکر کنید باهوش است و روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو را ساماندهی می‌کند، کاربران را به پاسخ سوال‌هایشان می‌رساند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد. ده‌ها فاکتور مختلف برای رتبه‌بندی سایت‌ها دارد و شرکت‌هایی که خدمات سئو ارائه می‌دهند، وظیفه دارند بهترین راهکارها را برای رسیدن شما به نتایج اول موتورهای جستجو ارائه دهند. 

خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ در حوزه بازاریابی موتور جستجو (SEM)

موتورهای جستجو تمرکز می‌کند تا محتوای سایت را به نتایج اول گوگل برساند. اما SEM به معنای بازاریابی موتورهای جستجو است. مثلا یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو، گوگل ادز است.

به این صورت که شما کلمه کلیدی موردنظرتان را تعیین می‌کنید و گوگل ادز هزینه‌ای بابت هر کلیک تعریف می‌کند. با پرداخت این هزینه و با توجه به وضعیت سئوی محتوا، در یکی از نتایج صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران روی آگهی شما کلیک کرده باشند و وارد سایتتان شوند. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای باید مشاوره خوبی در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو به شما ارائه دهد.

طراحی سایت

طراحی سایت اصل و اساس ورود به کسب و کارهای مدرن است. درست است که خیلی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال پاسخ سوالات یا نیازمندی‌هایشان هستند؛ اما وبسایت معتبرترین مکان برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است. خرید از درگاه اینترنتی سایت برای کاربران ایرانی و صاحبین کسب و کار خیلی راحت‌تر از فرستادن اسکرین شات پرداخت هزینه برای ادمین و چک کردن تعداد زیادی دایرکت توسط ادمین‌ها است. از طرفی از روش‌های مختلفی می‌توان برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو استفاده کرد و یک شرکت دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات کلیکی و بهبود سئوی سایت، می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی کوچک و بزرگ ندارد و از یک بچه ۵ ساله تا پدربزرگ ۷۵ ساله همه در این فضا هستند. پس این کانال‌ها فرصت خیلی خوبی برای بازاریابی و تبلیغات فراهم کرده‌اند. برای اینکه در هر یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد هر یک داشته باشید. اما فراموش نکنید که در حال حاضر اینستاگرام مهم‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است و حضور درست و اصولی در این فضا به بیزنس شما کمک شایانی می‌کند.

به هر حال شبکه اجتماعی تاثیر فوق‌العاده زیادی بر مخاطبان می‌گذارد. پس حتی اگر حضوری قوی و پررنگ در فضای وب دارید و وبسایت شما بازدید و فروش کافی دارد، شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید و فعالیت حرفه‌ای خود را در آن‌ها هم ادامه دهید. این موضوع به خصوص برای آگاهی از برند و برندسازی دیجیتال اهمیت ویژه‌ای دارد.

بازاریابی ایمیلی، یکی از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ

شاید ایمیل مارکتینگ کمی قدیمی شده باشد و کسی دیگر از آن برای هدف قرار دادن مخاطبین جدید استفاده نکند؛ اما این روش هنوز در بین برخی کسب و کارها به خصوص تجارت‌های B2B یا ارتباط با مشتریان قبلی کاربرد دارد. اگر به درستی از این روش استفاده کنید می‌توانید لیدهای خوبی به دست بیاورید و فروش بیشتری تجربه کنید.

برای یک ایمیل مارکتینگ موفق باید مخاطبین مناسب و علاقه‌مند پیدا کنید، ایمیل‌های جذاب و شخصی‌سازی شده طراحی کنید و شروع به ارسال آن‌ها کنید. زمان ارسال ایمیل، کیفیت مخاطبین، منبعی که آن‌ها را پیدا کرده‌اید و نوع ارسال ایمیل – مثلا ثبت نام در خبرنامه، مشتریان قدیمی، ارسال انبوه و اسپم یا ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده – اهمیت زیادی در نتیجه کار دارد.

خدمات تولید محتوا

تولید محتوا یکی از اصول مهم در خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ است. در هر پلتفرمی که فعالیت می‌کنید، نیاز به تولید محتوا دارید. مثلا برای فعالیت در یوتیوب نیاز به ویدیو مارکتینگ و برای فعالیت در اینستاگرام نیاز به عکاسی و نوشتن کپشن‌های جالب و باحال دارید.

به هر حال در هر کانال چه وبسایت و چه شبکه‌های اجتماعی، باید محتوای درخور همان پلتفرم را تولید کنید. برخی تصور می‌کنند وایرال شدن برخی محتواها و موفقیت ناگهانی برخی پیج‌ها شانسی است؛ اما دقیقا محتوای جالب و منحصربه‌فرد آن‌ها بوده است که باعث رشد ناگهانی پیج شده است.

محتوا انواع مختلفی دارد. مثلا:

  • محتوای متنی که در نوشتن مقاله و پست وبلاگ، بایو، کپشن، متن کوتاه استوری و کلا همه شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر کاربرد دارد.
  • محتوای گرافیکی و تصاویر که در وبسایت، اینستاگرام، پینترست، فیسبوک و … کاربرد دارد.
  • محتوای ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • محتوای صوتی که به صورت پادکست در ابتدای مقاله یا داستان‌ و شعرگویی در اینستاگرام منتشر می‌شود.

اگر در هر یک از این انواع محتوا حرفی برای گفتن داشته باشید و محتوایی جذاب و منحصربه‌‌فرد تولید کنید، می‌توانید در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید. کیفیت محتوا از هر نظر اهمیت دارد و باید با بهترین طراحان گرافیک، ادیتورها و نویسنده‌ها فعالیت کنید تا بتوانید محتواهای با کیفیتی تولید کنید.

برگزاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و خدمات تبلیغاتی

یکی از خدمات مهم شرکت دیجیتال مارکتینگ این است که کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار کنند و از این طریق برند و محصولات شما را معرفی کنند. فعالیت‌های متنوعی مثل تبلیغات در اینستاگرام، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و ترکیبی از انواع این خدمات توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال انجام می‌شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ است که خدمات متنوع و با کیفیتی به کسب و کارها ارائه می دهد.

خدمات حرفه ای که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا ارائه می شود شامل موارد کلی زیر است:

خدمات سئو

آنالیز تکنیکالی رقبا

طراحی کمپین دیجیتال

طراحی سایت سئو محور

بهترین راه برای اطمینان از عملکرد یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بررسی سایت و شبکه های اجتماعی آنها است. علاوه بر بررسی عملکرد عظیم مدیا می توانید در این شبکه ها، محتواهای آموزشی زیادی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و آینده پژوهی ببینید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر می توانید با این شماره با عظیم مدیا در ارتباط باشید:

02191004543

اشتراک گذاری