امروز:31 فروردین 1403

طبق گزارش ها، EA به دنبال فروش یا ادغام با شرکتی دیگر است

به گفته Puck، Electronic Arts فعالانه (و به طور مداوم) به دنبال خریدار یا شرکت دیگری است که مایل به ادغام با آن باشد. طبق گزارش ها، این شرکت بازی های ویدیویی با تعدادی از خریداران یا شرکای بالقوه از جمله دیزنی، اپل و آمازون مذاکره کرده است. مشخص نیست چه کسانی علاقه مند به خرید کامل EA هستند و چه کسانی به دنبال ادغام هستند، اما در صورت ادغام، Puck گفت EA به دنبال معامله ای است که به اندرو ویلسون اجازه می دهد تا مدیر اجرایی شرکت ترکیبی باقی بماند.

به گفته منبع، EA در ماه مارس در تلاش برای ایجاد “رابطه معنادارتر” که فراتر از قراردادهای صدور مجوز است، به دیزنی نزدیک شد. با این حال، دیزنی تصمیم گرفت به جلو حرکت نکند، شاید به این دلیل که در حال حاضر بر روی سرویس پخش نوپای خود متمرکز شده است. این نشریه گفت که ایده ادغام بین EA و ESPN که دیزنی تا حدی مالک آن است، در این صنعت مطرح شده است.

با این حال، در میان تمام شرکای بالقوه، شاید Comcast بود که به توافق نزدیک‌تر شد. برایان رابرتز، مدیر عامل Comcast، با پیشنهادی برای ادغام NBCUniversal با EA به ویلسون مراجعه کرد. بر اساس این قرارداد، رابرتز کنترل اکثریت شرکت ادغام شده را در اختیار خواهد گرفت، اما ویلسون مدیر اجرایی باقی می ماند. با این حال، افراد درگیر بر سر قیمت فروش و ساختار شرکت ترکیبی به توافق نرسیدند و توافق در ماه گذشته از بین رفت.

EA در حال حاضر یک شرکت مختص به خود باقی مانده است، اما Puck گفت که از زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری می کند، در جستجوی خود برای یافتن یک فروش یا ادغام جسورتر شده است، بنابراین ممکن است اینطور نباشد. طولانی شایان ذکر است که سونی نیز مدت کوتاهی پس از اعلام خرید مایکروسافت اعلام کرد که استودیوی Destiny Bungie را به قیمت 3.6 میلیارد دلار خریداری می کند.

جان ریسبرگ، سخنگوی EA به Puck گفت که این شرکت “در مورد شایعات و گمانه زنی های مربوط به [ادغام و ادغام] اظهار نظر نمی کند.” رزبورگ افزود: “ما مفتخریم که از موقعیت قدرت و رشد، با مجموعه ای از بازی های شگفت انگیز، ساخته شده بر اساس IP قدرتمند، ساخته شده توسط تیم های فوق العاده با استعداد، و شبکه ای متشکل از بیش از نیم میلیارد بازیکن، کار می کنیم. ما شاهد آینده بسیار روشنی در پیش است.”

اشتراک گذاری