امروز:7 اردیبهشت 1403

Google و Match Group در مورد پرداخت های درون برنامه ای به توافق موقت دست یافتند

Match Group، شرکت مادر Tinder و Hinge، ادعا می‌کند که «امتیازاتی» از گوگل در نبرد ضد انحصار خود علیه غول جستجو کسب کرده است. روز جمعه، پس از اینکه دو طرف به توافق موقت در مورد پرداخت های درون برنامه ای دست یافتند، Match دستور منع را پس گرفت.

Match یک روز پس از شکایت از این شرکت به اتهام نقض قوانین ضد انحصار فدرال و ایالتی، حکم را علیه گوگل ارائه کرد. در مرکز اختلاف، تغییر سیاستی است که گوگل قصد دارد در ماه آینده اجرا کند. در پاییز سال 2020، این شرکت موضع خود را در مورد پرداخت های درون برنامه ای «روشن» کرد و اعلام کرد که به سمت ملزم کردن همه توسعه دهندگان اندروید به پردازش پرداخت های مربوط به «کالاها و خدمات دیجیتال» از طریق سیستم صورتحساب Google Play حرکت می کند. پس از چندین تمدید، توسعه دهندگان تا اول ژوئن فرصت دارند تا از این خط مشی پیروی کنند.

با این حال، Match ادعا می‌کند که گوگل قبلاً به شرکت اطمینان داده بود که می‌تواند از سیستم پرداخت خود استفاده کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که گوگل تهدید کرده است که اگر Match با تغییر خط مشی تا ضرب الاجل آینده مطابقت نداشته باشد، برنامه های خود را از Play Store حذف خواهد کرد.

بر اساس توافق موقت آنها، Google به برنامه‌های Match اجازه می‌دهد در فروشگاه Play باقی بمانند و آنها را به دلیل داشتن سیستم‌های پرداخت جایگزین حذف نخواهد کرد. به‌علاوه، غول جستجو موافقت کرده است که تلاشی «با حسن نیت» برای رفع نگرانی‌های Match در صورت‌حساب Google Play انجام دهد. Match به نوبه خود تلاش می‌کند تا سیستم صورت‌حساب Google را به عنوان یک گزینه به مصرف‌کنندگان ارائه دهد.

در نهایت، Match به جای پرداخت کمیسیون به گوگل برای خریدهای درون برنامه ای که خارج از سیستم پرداخت شرکت انجام می شود، یک صندوق امانی ۴۰ میلیون دلاری ایجاد می کند. از اول ژوئیه، Match هزینه‌هایی را که معمولاً به Google بدهکار بود، پیگیری می‌کند. این صندوق تا زمانی که دو طرف در آوریل آینده به دادگاه مراجعه کنند، باقی خواهد ماند.

پس از اعلام Match، گوگل این شرکت را به انتشار یک بیانیه مطبوعاتی «گمراه‌کننده» متهم کرد که شرایط قرارداد آن‌ها را «نادرست توصیف می‌کند». گوگل گفت: «ادعای Match Group مبنی بر اینکه نمی‌تواند سیستم صورت‌حساب Play را ادغام کند، زیرا فاقد ویژگی‌های کلیدی است، با این واقعیت که Match Group به طور فعال و با موفقیت از صورت‌حساب Play در بیش از 10 برنامه خود استفاده کرده است، تناقض دارد. این شرکت اضافه کرد که شکایت متقابلی را علیه Match به دلیل نقض توافقنامه توزیع توسعه دهندگان پیش از محاکمه آنها در سال 2023 ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاری