امروز:7 اردیبهشت 1403

عکس های جدید ناسا چگونگی فرود Perseverance در مریخ را نشان می دهد

در فوریه 2021، مریخ نورد Perseverance پس از یک سفر هفت ماهه در خاک مریخ فرود آمد. یک پوسته پشتی مخروطی شکل از آن در حین سفر در اعماق فضا و در طول فرود آتشین آن محافظت می کرد، در حالی که یک چتر نجات با پیام مخفی که می گوید «جرات کنید چیزهای قدرتمندی داشته باشید» سرعت آن را به اندازه کافی برای فرود ایمن کاهش داد. وقتی شروع به پرسه زدن روی سیاره کرد، استقامت باید آن اجزا را پشت سر می گذاشت. در 19 آوریل، هلیکوپتر همراه مریخ نورد، Ingenuity، از زباله های باقی مانده در محل فرود عکس گرفت – و اکنون ناسا تصاویری را به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد چگونه به نظر می رسد.

ایان کلارک از JPL گفت Perseverance بهترین فرود مستند در تاریخ را تاکنون داشته است، اما عکس‌های Ingenuity دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به اطمینان از فرود ایمن‌تر برای فضاپیماهای آینده کمک کند. این شامل ماموریت Mars Sample Return Lander است که نمونه هایی را که Perseverance جمع آوری می کند بازیابی می کند تا بتوانند برای تجزیه و تحلیل به زمین ارسال شوند. مهندسان این برنامه کسانی بودند که پرسیدند آیا Ingenuity می تواند از زباله ها عکس بگیرد یا خیر.

“اگر [تصاویر] یا تقویت کنند که سیستم‌های ما همانطور که فکر می‌کنیم کار می‌کنند یا حتی یک مجموعه داده از اطلاعات مهندسی را که می‌توانیم برای برنامه‌ریزی بازگشت نمونه مریخ استفاده کنیم، ارائه دهند، شگفت‌انگیز خواهد بود. و اگر نه، تصاویر همچنان خارق‌العاده و الهام‌بخش هستند. کلارک توضیح داد.

در عکس بالا، آنچه از پوسته پشتی باقی مانده و نتیجه کلی برخورد فضاپیما به سطح با سرعت 78 مایل در ساعت را مشاهده خواهید کرد. ناسا خاطرنشان می کند که پوشش محافظ پوسته دست نخورده باقی مانده است، و همچنین خطوط تعلیق پوسته را به چتر نجاتی که اکنون در خاک مدفون شده است، متصل می کند. دانشمندان آژانس طی هفته های آینده این تصاویر را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا حکم نهایی را تعیین کنند، که احتمالاً شامل اطلاعاتی است که می تواند به ماموریت های آینده کمک کند.

اشتراک گذاری