امروز:7 اردیبهشت 1403

جک دورسی بنیان گذار توییتر: “هیچ چیزی که اکنون گفته می شود مهم نیست”

یکی از بنیانگذاران توییتر طوفان توییتی سرسام آور دیگری را به اشتراک گذاشت که در آن درباره کاستی های توییتر، اعتماد کاربران و اینکه آیا این پلتفرم باید به طور دائم کاربران را ممنوع کند یا خیر، فکر کرد.

این نظرات پس از یک هفته پرتلاطم برای توییتر منتشر می شود، زیرا با عدم اطمینان در مورد اینکه چه اتفاقی برای پلتفرم خود با ایلان ماسک در راس آن خواهد افتاد، مواجه است. اما اگر مردم امیدوار بودند که دورسی بتواند کمی شفافیت را به بحث اضافه کند، احتمالاً ناامید خواهند شد.

او گفت: “هر تصمیمی که گرفتیم در نهایت مسئولیت من بود.” در مواردی که اشتباه می‌کردیم یا زیاده‌روی می‌رفتیم، آن را پذیرفتیم و برای اصلاح آن تلاش کردیم.»

این نظرات ممکن است اشاره ای مورب به توییت های قبلی ایلان ماسک باشد که یک مقام ارشد سیاست گذاری توییتر را هدف قرار داده بود، اما او مستقیماً به این وضعیت اشاره نکرد. در عوض، او برخی از افکار مبهم را در مورد اینکه توییتر برای اصلاح خود چه کاری باید انجام دهد به اشتراک گذاشت.

او گفت: “برخی چیزها را می توان فوراً اصلاح کرد و برخی دیگر نیاز به بازنگری و پیاده سازی مجدد کل سیستم دارند.” «یک سیستم شفاف، هم در سیاست و هم در عملیات، راه درستی برای جلب اعتماد است. این که آیا متعلق به یک شرکت است یا یک پروتکل باز، مهم نیست – به همان اندازه که تصمیم گیری عمدی در مورد هر تصمیمی و دلیل اتخاذ آن باز باشد.

جک دورسی بنیان گذار توییتر: "هیچ چیزی که اکنون گفته می شود مهم نیست"

دورسی همچنین از آنچه که مدیر عامل فعلی پاراگ آگراوال از آن به عنوان “سر و صدا” در مورد اتفاقاتی که برای شرکت می افتد یاد می کند، ناامید به نظر می رسید. دورسی در توییتی نوشت: «انجام این کار به این معنی است که شما در میدان هستید. “هیچ چیزی که اکنون گفته می شود مهم نیست. آنچه مهم است این است که سرویس چگونه کار می کند و عمل می کند و چقدر سریع یاد می گیرد و بهبود می یابد. بزرگترین شکست من همین بخش سرعت بود. من مطمئن هستم که حداقل آن بخش در حال بررسی است و درست خواهد شد.»

دورسی اضافه کرد که این “دیوانه و اشتباه” است که “افراد یا شرکت ها این مسئولیت را بر عهده می گیرند”، در اشاره ای آشکار به تصمیمات نامطلوب گذشته. من معتقد نیستم که ممنوعیت دائمی (به استثنای فعالیت غیرقانونی) درست است یا باید امکان پذیر باشد. به همین دلیل است که ما به پروتکلی نیاز داریم که در برابر لایه‌های بالا مقاوم باشد.”

خرید ماسک توییتر را تکان داده است، شرکتی که مدیران آن به کارمندان گفته‌اند که مطمئن نیستند که ماسک به چه سمتی خواهد رفت. ماسک، که گفته است به رهبری فعلی شرکت «بی اعتمادی» ندارد، پیشنهاد کرده است که سیاست‌های تعدیل محتوای موجود شرکت و احتمالاً کارکنان آن را به شدت کاهش دهد.

اینکه آیا ماسک از حمایت دورسی برخوردار است یا خیر منبع اصلی گمانه زنی ها بوده است. دورسی در اوایل هفته گفت که “ایلان راه حل منحصر به فردی است که من به آن اعتماد دارم” و گفت که خرید او شرکت را از وضعیت “غیرممکن” که در آن به یک مدل درآمد مبتنی بر تبلیغات گره خورده است، خارج می کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، هم دورسی و هم پیتر تیل، عضو سابق هیئت مدیره فیس بوک، ماسک را تشویق کردند که توییتر را خصوصی کند.

گزارش شده است که ماسک این ایده را مطرح کرده است که از سازمان‌ها برای جاسازی توییت‌ها در سایر وب‌سایت‌ها و افزایش محصول اشتراک توییتر، توییتر بلو، هزینه دریافت کند. رویترز روز جمعه گزارش داد که او همچنین می خواهد آگراوال را با یک مدیر اجرایی به انتخاب خودش جایگزین کند.

نظرات دورسی همچنین به دلیل آنچه که او نگفته است قابل توجه است. او به نام ماسک اشاره نکرد، و از کارمندان توییتر دفاع نکرد، اگرچه گفت: «این شرکت با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داشت، همیشه سعی کرده است بهترین کار را انجام دهد.»

اشتراک گذاری