امروز:3 تیر 1403

فصل دوم سریال The Last of Us شبکه HBO تنها هفت قسمت خواهد بود

تقریباً یک سال و نیم از ورود فصل اول The Last of Us به شبکه HBO می گذرد. کارها با فصل دوم به خوبی در حال انجام است، و مدتی است که می دانیم که تا سال 2025 پخش نخواهد شد. ما هنوز دقیقاً نمی دانیم چه زمانی باید منتظر آن باشیم (البته با توجه به اینکه آنها به خوبی وارد فیلمبرداری شده اند، خیلی زود است. اولین سال دور از ذهن نیست)، اما اکنون می دانیم که فصل دوم تنها هفت قسمت خواهد داشت.

کریگ مازین و نیل دراکمن (کارگردان دو بازی The Last of Us که Naughty Dog برای کنسول‌های مختلف پلی‌استیشن منتشر کرده است) در یک مصاحبه گسترده با Deadline، پخش فصل کوتاه‌تر را تایید کردند. “مطالب داستانی که از قسمت دوم بازی به دست آوردیم بسیار بیشتر از مطالب داستانی در بازی اول است، بنابراین بخشی از کاری که ما از ابتدا باید انجام می‌دادیم این بود که چگونه آن داستان را در طول فصل‌ها روایت کنیم.” مازین به ددلاین گفت: «وقتی این کار را انجام می‌دهی، به دنبال نقاط شکست طبیعی می‌گردی، و همانطور که ما آن را تعریف کردیم، این فصل احساس می‌کرد که نقطه شکست ملی بعد از هفت قسمت آمده است.»

با این حال، مزین گفت که فصل سوم احتمالاً “به طور قابل توجهی بزرگتر” خواهد بود – ما نمی دانیم که آیا این از منظر دامنه یا زمان اجرا است، اما با توجه به اینکه هنوز حداقل شش ماه از پخش آن فاصله داریم، پخش آن چیز جالبی است. پخش فصل دوم و Deadline همچنین تایید کرد که فصل دوم حداقل یک قسمت طولانی خواهد داشت، دقیقاً شبیه به اولین اکران سریال 90 دقیقه ای و قسمت 70 دقیقه ای با تمرکز بر بیل و فرانک در فصل اول.
ما برای مدتی می‌دانستیم که Mazin و Druckmann قرار بود The Last of Us Part II را در چندین فصل پخش کنند، اما حتی به نظر می‌رسد که داستان می‌تواند به فصل چهارم هم تبدیل شود. مزین گفت: “ما احساس می کنیم که تقریباً مطمئناً اینطور خواهد بود – تا زمانی که مردم به تماشای آن ادامه دهند و ما بتوانیم تلویزیون بیشتری بسازیم – فصل 3 به طور قابل توجهی بزرگتر خواهد بود. و در واقع، داستان ممکن است به فصل 4 نیاز داشته باشد.”

در حالی که طراحی The Last of Us Part II تقریباً درگیر بود، با فلاش بک های فراوان و دیدگاه های متعدد، طولانی شدن آن در سه فصل کمی زیاد به نظر می رسد. اما بر اساس این مصاحبه، به نظر می رسد که Mazin و Druckmann دقیقاً فهمیده اند که هر فصل کجا شروع و پایان می یابد و چه داستانی بهتر از آن را پوشش می دهد. البته، سریال هنوز حتی برای فصل سوم هم تمدید نشده است، بنابراین همه اینها منوط به ادامه موفقیت است. با توجه به اینکه فصل اول یکی از بزرگ‌ترین فصل‌های HBO بود، احتمالاً مشکلی پیش نخواهد آمد.
در نهایت، Deadline یک نکته شگفت‌انگیز در مورد سومین بازی بالقوه این سری منتشر کرد – به طور خاص، هنوز مشخص نیست که آیا چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر. در واقع، این نشریه می گوید که “قسط جدیدی انتخاب نشده است یا در مرحله توسعه قرار نگرفته است.” این یک بیانیه بسیار قوی است، هرچند که مستقیماً از یک نقل قول نشأت نگرفته یا هیچ گونه اسناد واقعی به آن داده نشده است. اگر درست باشد، به این معنی است که سومین بازی The Last of Us به راحتی می تواند بیش از پنج سال دیگر اتفاق بیفتد.

دراکمن تأیید کرد که نمایش از آنچه در بازی‌های ویدیویی به تصویر کشیده شده است فراتر نخواهد رفت، برخلاف سریال HBO Game of Thrones که به طرز بدنامی فراتر از رمان‌هایی است که بر اساس آن‌ها ساخته شده است (نه اینکه آنها حق انتخاب زیادی داشتند). مزین گفت: به عنوان یک طرفدار، از اینکه ممکن است سومین بازی Last of Us وجود داشته باشد، هیجان زده هستم. “به عنوان یکی از خالقان این برنامه تلویزیونی، هیچ دنیایی وجود ندارد که بخواهم برنامه ما فراتر از منابعی باشد که مردم در جهان دارند.”

امیدواریم، Deadline به تازگی خط‌های خود را در مورد یک بازی بالقوه سوم پشت سر گذاشته است – با برگزاری Summer Games Fest که چند روز دیگر باقی مانده است، سر و صدای زیادی در مورد آنچه استودیوهای شخص اول سونی، از جمله Naughty Dog، قصد دارند اعلام کنند، وجود دارد. آخرین خبر ملموسی که در مورد سری بازی دریافت کردیم این بود که بازی چند نفره برنامه ریزی شده در Last of Us Universe لغو شد.

اشتراک گذاری