امروز:8 اردیبهشت 1403

نتفلیکس دی وی دی های نهایی خود را برای مشترکین پست خواهد کرد

نتفلیکس آخرین دی وی دی های اجاره ای خود را ارسال می کند و پایان دوره ای را رقم می زند که به این شرکت کمک کرد تا به غول جریان سازی امروزی تبدیل شود. این شرکت دیروز در پستی در X گفت: «نتفلیکس دی‌وی‌دی نهایی خود را در 29 سپتامبر 2023 پست خواهد کرد. اما پاکت قرمز نمادی ماندگار از عشق ما به سرگرمی است.

نتفلیکس در آوریل امسال اعلام کرد که کسب و کار اجاره دی وی دی خود را در 29 سپتامبر تعطیل خواهد کرد و گفت که کاهش تقاضا برای اجاره فیزیکی، ارائه کیفیت خدمات مورد نظر را “به طور فزاینده ای دشوار” می کند. این شرکت اولین دیسک خود (Beetlejuice) را در سال 1998 ارسال کرد و از آن زمان تاکنون 5.2 میلیارد فیلم در آن پاکت های قرمز رنگ به بیش از 40 میلیون مشتری ارسال کرده است.

نتفلیکس DVD نهایی خود را در 29 سپتامبر 2023 پست خواهد کرد.

اما پاکت قرمز نمادی ماندگار از عشق ما به سرگرمی است. pic.twitter.com/vVdjuhJvrb

— Netflix (@netflix) 28 سپتامبر 2023

اجاره دی وی دی راه را برای نتفلیکس برای معرفی استریم بر حسب تقاضا در سال 2007 هموار کرد و به سرعت رشد کرد و تا سال 2009 به محبوب ترین پیشنهاد این شرکت تبدیل شد. بقیه موارد مربوط به تاریخ است، زیرا نتفلیکس به تدریج گسترش یافت و محتوای پخش خود را تولید کرد و اکنون بیش از 238 عدد دارد. میلیون مشترک در همین حال، اجاره دی وی دی (که به DVD.com منتقل شد) به تدریج به بخشی جزئی از نتفلیکس تبدیل شده است. و در حالی که افراد ناب ویدئو هنوز عاشق DVD و Blu-ray هستند، فروش در سراسر جهان تنها از سال 2021 تا 2022 19 درصد کاهش یافته است. در یک ضربه اخیر، دیزنی اعلام کرد که تولید DVD و Blu-ray در استرالیا را متوقف می کند.

در حالی که متأسفانه پایان یک دوره است، یک خط نقره وجود دارد. تابستان امسال، نتفلیکس اعلام کرد که هر کسی که هنوز یک اجاره دارد می‌تواند دیسک‌های خود را نگه دارد و حتی می‌تواند تا 10 فیلم دیگر را درخواست کند تا شرکت بتواند سهام خود را پاک کند. این شرکت در X نوشته است: “لطفا از محموله های نهایی خود تا زمانی که دوست دارید لذت ببرید.”

اشتراک گذاری