امروز:3 تیر 1403

یوتیوب محدودیت های سنی جدیدی را برای ویدیوهای اسلحه اعمال می کند

یوتیوب بی سر و صدا تغییر خط مشی ای را انجام داد که برخی از ویدیوهای مرتبط با اسلحه را با محدودیت سنی و برخی دیگر را به طور کلی ممنوع می کند. محتوای حاوی سلاح گرم دست ساز و خودکار برای بینندگان زیر 18 سال ممنوع خواهد بود، در حالی که آموزش حذف وسایل ایمنی بدون در نظر گرفتن سن ممنوع خواهد بود. سیاست جدید از 18 ژوئن اجرایی خواهد شد.

اکنون در یک سلب مسئولیت در صفحه خط‌مشی اسلحه گرم یوتیوب آمده است: «از ۱۸ ژوئن ۲۰۲۴، محتوای خاصی که نشان می‌دهد چگونه دستگاه‌های ایمنی را بردارید، ممنوع خواهد بود». «محتوای استفاده از سلاح گرم دست ساز، سلاح گرم خودکار، و برخی لوازم جانبی سلاح گرم دارای محدودیت سنی خواهد بود.»

خاویر هرناندز، سخنگوی یوتیوب در بیانیه‌ای به Engadget نوشت: «این به‌روزرسانی‌های خط‌مشی ما درباره سلاح گرم بخشی از تلاش‌های مستمر ما برای حفظ خط‌مشی‌هایی است که وضعیت فعلی محتوای YouTube را منعکس می‌کند. به عنوان مثال، چاپ سه بعدی در سال های اخیر به آسانی در دسترس قرار گرفته است، بنابراین ما محدودیت های خود را در مورد محتوای مربوط به سلاح های گرم دست ساز گسترش می دهیم. ما به طور منظم دستورالعمل‌های خود را مرور می‌کنیم و با کارشناسان خارجی مشورت می‌کنیم تا مطمئن شویم که در جای درستی خط‌مشی را ترسیم می‌کنیم.»

یوتیوب اضافه کرد که این ممنوعیت ها برای استفاده واقعی از سلاح گرم اعمال می شود و به بازی های ویدیویی، کلیپ های فیلم یا سایر محتوای هنری مربوط نمی شود. این پلتفرم همچنین ممکن است برای محتوایی که به نفع عمومی است، مانند فیلم‌های نظامی یا پلیس، اخبار یا ویدیوهای منطقه جنگ، استثنا قائل شود.

این تغییر یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که پروژه شفافیت فناوری (TTP)، یک گروه ناظر غیرانتفاعی، از یوتیوب برای توصیه محتوای مرتبط با اسلحه به چندین حساب «کودکی» که سازمان راه‌اندازی کرده بود، درخواست کرد تا ببیند الگوریتم‌های این پلتفرم چقدر کاربران زیر سن قانونی را به سمت اسلحه سوق می‌دهد. فیلم های. محققان چهار حساب ایجاد کردند، دو مورد که خود را پسران نه ساله و جفت دیگری تظاهر به پسران 14 ساله داشتند. این حساب‌ها لیست‌های پخش ویدیوهای مربوط به فرنچایز بازی‌های ویدیویی مانند Halo، Grand Theft Auto، Lego Star Wars و Roblox را تماشا کردند و تیم حساب‌ها را زیر نظر گرفت تا ببیند چه توصیه‌هایی ظاهر می‌شود.

ببینید، یوتیوب ظاهراً محتوایی را درباره سلاح‌ها و تیراندازی‌ها توصیه می‌کند. «این ویدیوها شامل صحنه‌هایی بود که تیراندازی در مدرسه و سایر رویدادهای تیراندازی جمعی را به تصویر می‌کشید. نمایش های گرافیکی از میزان آسیبی که اسلحه ها می توانند به بدن انسان وارد کنند. و راهنماهایی برای تبدیل یک تفنگ دستی به یک سلاح تمام اتوماتیک،” TTP در آن زمان نوشت.

سایر ویدیوهای توصیه شده شامل یک دختر جوان در حال شلیک اسلحه و آموزش تبدیل تفنگ های دستی به سلاح های تمام اتوماتیک بود. برخی از مطالب با تبلیغات درآمدزایی کردند.

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، که اخیراً به دلیل محکوم کردن یک مرد 77 ساله که در بیدار ماندن در دادگاه مشکل داشت، شهرت داشت، بلافاصله پس از گزارش TTP در سال گذشته به دادگاه مراجعه کرد. DA درخواست کرد تا با نیل موهان، مدیر عامل YouTube ملاقات کند تا در مورد اینکه چرا این پلتفرم اجازه آموزش ویدیویی برای «تفنگ‌های ارواح»، سلاح‌های گرم مونتاژ شده با قطعات پرینت سه‌بعدی یا اجزای کیت را می‌دهد، بحث کند.

پروژه شفافیت فناوری تغییر خط‌مشی را تحسین کرد، اما هشدار داد که آزمون واقعی این است که YouTube چقدر آن را با دقت اجرا می‌کند. با توجه به اینکه سلاح گرم اولین عامل مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکا است، تغییر سیاست یوتیوب در مورد محتوای اسلحه با محدودیت سنی گامی در مسیر درست است، اما مشخص نیست چرا این شرکت اینقدر طول کشید تا به این موضوع رسیدگی کند. کیتی پل، مدیر TTP در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت. «مثل همیشه در مورد YouTube، اثبات واقعی تغییر این است که آیا شرکت سیاست‌های خود را در مورد کتاب‌ها اجرا می‌کند یا خیر. تا زمانی که یوتیوب اقدامی واقعی برای جلوگیری از رسیدن ویدیوهای مربوط به اسلحه و خشونت اسلحه به افراد زیر سن قانونی انجام ندهد، خط‌مشی‌های آن همچنان کلمات پوچ هستند.»

اشتراک گذاری