امروز:4 تیر 1403

مهندس سابق متا از شرکت شکایت کرد و مدعی شد که به دلیل مدیریت محتوای فلسطین اخراج شده است

فراس حمد، که قبلاً یک مهندس بود که با تیم یادگیری ماشین متا کار می کرد، این شرکت را متهم به اخراج او به دلیل مدیریت پست های اینستاگرامی مربوط به فلسطین در یک دادخواست قضایی کرده است. به گزارش رویترز، او این شرکت را به تبعیض، خاتمه نادرست و نشان دادن الگوی سوگیری علیه فلسطینی ها متهم می کند. حمد گفت که او به بی‌نظمی‌های رویه‌ای در نحوه مدیریت این شرکت با محدودیت‌های مربوط به محتوای شخصیت‌های اینستاگرامی فلسطینی اشاره کرد که مانع از نمایش آنها در فیدها و جستجوها شد. یک مورد خاص که شامل یک ویدیوی کوتاه بود که یک ساختمان ویران شده در غزه را نشان می داد، ظاهراً منجر به اخراج وی در ماه فوریه شد.

حمد متوجه شد که این ویدئو که توسط عکاس خبرنگار فلسطینی معتز عزیزه گرفته شده است، به اشتباه به عنوان پورنوگرافی طبقه بندی شده است. او گفت که راهنمایی های متناقضی در مورد اینکه آیا مجاز به کمک به حل این مشکل است یا خیر دریافت کرده است، اما در نهایت به صورت کتبی به او گفته شد که کمک به عیب یابی بخشی از وظایف او است. با این حال، یک ماه بعد، به حمد اطلاع داده شد که مورد بازجویی قرار گرفته است. او در پاسخ یک شکایت تبعیض داخلی ارائه کرد، اما چند روز بعد از کار اخراج شد و به او گفته شد که به این دلیل است که او خط مشی را نقض کرده است که کارمندان را از کار بر روی مسائل مربوط به حساب‌های افرادی که شخصاً می‌شناسند منع می‌کند. حمد که یک فلسطینی-آمریکایی است، این موضوع را رد کرده است که او شخصاً با عزایزه آشنایی داشته است.

حمد علاوه بر جزئیات وقایعی که منجر به اخراج وی در این دادخواست شد، شرکت را به حذف ارتباطات داخلی بین کارکنانی که در مورد مرگ بستگان خود در غزه صحبت می کردند، متهم کرد. کارمندانی که از ایموجی پرچم فلسطین استفاده می‌کردند نیز مورد بررسی قرار گرفتند، در حالی که کسانی که قبلاً پرچم اسرائیل یا اوکراین را در زمینه‌های مشابه پست کرده‌اند، تحت بازرسی مشابهی قرار نگرفتند.

متا به سرکوب پست هایی که از فلسطین حمایت می کنند حتی قبل از حملات حماس در 7 اکتبر علیه اسرائیل متهم شده است. اواخر سال گذشته، سناتور الیزابت وارن نامه ای به مارک زاکربرگ نوشت که در آن نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام این شرکت را متهم به “سایه بان کردن” آنها برای پست هایی در مورد شرایط غزه می کنند، ایجاد کرد. هیئت نظارت متا سال گذشته حکم داد که ابزارهای این شرکت به اشتباه ویدئویی را که در اینستاگرام منتشر شده بود و پیامدهای حمله به بیمارستان الشفاء در غزه در جریان حمله زمینی اسرائیل را نشان می‌داد، حذف کردند. اخیراً، این هیئت تحقیقاتی را برای بررسی پرونده‌های مربوط به پست‌های فیسبوکی که از عبارت “از رودخانه تا دریا” استفاده می‌کردند، آغاز کرد. ما از متا درخواست کرده‌ایم که در مورد شکایت حمد بیانیه‌ای بدهد و پس از شنیدن پاسخ، این پست را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری