امروز:3 تیر 1403

چند فاکتور مهم در خرید درب اتوماتیک

از آنجائیکه صرفه جویی در زمان به یکی از فاکتورهای مهم در زندگی امروزی تبدیل شده است ، تمامی ابزارها به نحوی تولید می شوند که بتوانند این نیاز افراد را رفع کند. افراد در طول روزمره بارها گذرشان به مکان های عمومی می افتد و با حجم زیادی از جمعیت رو به رو می شوند. درب اتوماتیک یکی از بهترین دستاورد های بشر در طول گذر زمان بوده تا بتواند به نحو احسنت در وقت افراد صرفه جویی کند.تصور کنید در ورودی بانک ها به جای درب اتوماتیک از درب های دستی استفاده شود ، موقع و ورود و خروج افراد چه ترافیکی حاکم می شود ، اگر هم درب به طور کامل باز گذاشته شود ، علاوه بر هدر رفت انرژی داخل به خارج ، سر و صدای زیادی به داخل وارد می شود که موجب بر هم زدن تمرکز افراد می شود.بعد از ورود درب اتوماتیک به بازار، شرکت های زیادی شروع به فعالیت در این زمینه نمودن، یکی از شرکت های موفق در این حوزه ، شرکت درتیس می باشد که قادر به ارائه ی انواع درب های اتوماتیک با ابعاد استاندارد و غیر استاندارد می باشد ، شرکت درتیس در کنار سایر شرکت های فعال در این حوزه همچون آتی در  و ایران اتوماتیک سهم قابل توجهی از بازار را در ارائه ی محصولات و خدمات در اختیار دارند. شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونه کارهای اجرایی به وبسایت doortis مراجعه نمائید از جمله پروژه های موفق درب اتوماتیک که توسط تیم درتیس اجرا شده است می توان به پروژه ه ی مصلی تهران و هتل اسپیناس و پژوهشگاه هسته ای نام برد

بنابراین درب اتوماتیک می تواند کمک شایانی به افراد در صرفه جویی در وقت ، سهولت در رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف انرژی داشته باشد. اما این وسیله ی کاربردی انواع و مدل های مختلفی دارد که هریک از آنها مناسب فضاهای مختلفی می باشد و شما برای خرید درب اتوماتیک مناسب خود باید حتما با یک کارشناس متخصص در این حوزه مشورت کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چند فاکتور مهم که در خرید درب اتوماتیک باید به آن توجه شود آشنا کنیم.

نوع مدل درب اتوماتیک

تقسیم بندی درب های اتوماتیک به چندین شکل صورت می گیرد، اما در این مقاله قصد داریم به انواع مدل بازشوی درب اتوماتیک بپردازیم.درب های اتوماتیک در حالت کلی اغلب به شکل های زیر طراحی و ساخته می شوند:

درب اتوماتیک کشویی : درب های اتوماتیک برقی معمولا به صورت افقی و در راستای محور ایکس بر روی ریل در حال حرکت می باشند. یکی از متداول ترین انواع درب های اتومات، درب اتوماتیک کشویی می باشد.که مخصوص فضاهای کمجاست چرا که فضایی را برای باز و بسته شدن اشغال نمیکند و تنها نیاز به یک قسمت ثابت مثل دیوار و یا لت ثابت دارد تا شیشه ی متحرک پشت آن قرار گیرد.دربهای کشویی اتوماتیک به صورت تک لنگه ، دولنگه و چهار لنگه موجود می باشد

درب اتوماتیک تلسکوپی : درب اتوماتیک تلسکوپی نوعی از درب های کشویی می باشد با این تفاوت که بازشوی بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد.در واقع اگر عرض ورودی کم باشد گزینه ی مناسبتر درب های تلسکوپی می باشد چرا که 3/2 از عرض ورودی ، بازشو دارد.در درب های تلسکوپی دو لت متحرک به یک سمت و دو لت متجرک به سمت مخالف حرکت می کنند و سرعت این لت ها طوری تنظیم شده تا همزمان با هم پشت لت ثابت جمع شوند

درب اتوماتیک لولایی: درب های لولایی یا سوئینگ نوع متفاوتی از درب های اتومات هستند چرا که ریل ندارند و بازشوی آنها به صورت خطی نمی باشد.در واقع هرمکانی که نتوان از درب های ریلی استفاده کرد از درب های لولایی کمک گرفته می شود.درب های لولایی توسط یک جک باز و بسته می شود ، حرکت درب می تواند به صورت تک لت و یا دو لت همزمان باشد.از مزایای درب لولایی می توان به اتومات کردن درب های لولایی قدیمی با اضافه کردن جک اشاره کرد و از معایب آن به اشغال فضای زیاد برای باز و بسته شدن عنوان کرد.

درب اتوماتیک کرو : درب های اتوماتیک کرو دربه ای قوسی می باشند .در واقع درب های کرو همان درب های ریلی اتومات هستند که به شکل خمیده طراحی شده اند. ریل درب های کرو برقی را به شکل منحنی طراحی میکنند و از شیشه های قوسی برای طراحی این کار استفاده می شود.از درب های کرو برای ساختمان های با نمای قوسی و گرد استفاده می شود تا هماهنگی بیشتری در نما ایجاد شود

درب اتوماتیک گردان : درب اتوماتیک گردان یکی از لوکس ترین و گران ترین درب هایا توماتیک به شمار می روند. درب های ریولوینگ نیز منحنی و گرد هستند ولی تفاوت آنها با دربه ای کرو در ساختارشان می باشد. در ساخت درب های گردان از یک محور عمودی و چند باله استفاده می شود که این باله ها مدام در حال چرخش به دور محور عمودی می باشند. از درب های گردان بیشتر جهت جلوه ی بصری در ورودی مکان های تجاری و هتل ها استفاده می شود.

ابعاد و اندازه ی مناسب برای درب اتوماتیک

 ابعاد و اندازه درب اتوماتیک یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید آن در نظر گرفته شود. انتخاب ابعاد نامناسب می تواند منجر به مشکلاتی نظیر عدم عملکرد صحیح، ایجاد مزاحمت در عبور و مرور شود.

ارتفاع درب: باید متناسب با قد افراد و نیز اجسام و تجهیزاتی که قرار است از آن عبور کنند، انتخاب شود. معمولا ارتفاع 2 تا 2.5 متر استاندارد است. در صورتیکه ابعاد درب ورودی شما خارج از این ابعاد باشد جزو درب های خاص به شمار می رود..

عرض درب: بستگی به عرض راهرو یا محل نصب دارد. درب باید به اندازه کافی عریض باشد تا عبور و مرور راحت صورت گیرد.حتما به این نکته توجه کنید که عرض شما برای عبور و مرور ویلچر مناسب باشد.

 نوع و میزان بازشوی درب اتوماتیک

میزان بازشو و گشایش درب معمولا بر اساس نوع آن متفاوت است:

درب های لولایی: این نوع درب ها معمولا به میزان 90 تا 180 درجه باز می شوند. 

درب های کشویی : این درب ها به طور کامل به کنار می روند و راه عبور را باز می کنند. مقدار کشیده شدن آنها به طول ریل و فضای کناری بستگی دارد.

درب های گردان:  دربهای دایره ای شکل و قوسی با چرخش 180 و 360 درجه ای راه عبور را فراهم می کنند. توجه کنید میزان باز شو و یا فاصله ی بین باله ها در درب های گردان به نوع کاربری درب بستگی دارد.اگر درب برای هتل ها و یا کراکز تجاری نصب می شود حتما به وسایل کاربران که با خود به همراه دارند باید توجه شود و میزان بازشوی بین باله ها باید طوری اندازه گیری شود که مزاحم عبور و مرور کاربران همراه با وسایل نشود

نوع سیستم کنترل و راه اندازی برای درب اتوماتیک

 سیستم کنترل و راه اندازی از اجزای کلیدی درب های اتوماتیک محسوب می شود. این سیستم مسئول باز و بسته کردن درب، تنظیم سرعت حرکت، توقف در زمان لزوم و تشخیص موانع است. انواع مختلفی از سیستم های کنترل برای درب های اتوماتیک وجود دارد:

ریموت کنترل: این سیستم از یک فرستنده دستی (ریموت) برای ارسال سیگنال به گیرنده درب استفاده می کند. دکمه های روی ریموت امکان باز یا بسته کردن درب را فراهم می کنند. مناسب برای استفاده در پارکینگ ها و ورودی اماکنی است که نیاز به کنترل در تردد می باشد همانند اتاق پژشک.

سوئیچ های حرارتی: در محیط هایی مانند بیمارستان ها و آشپزخانه ها که نیاز به رعایت نظافت می باشد، می توان از کنترل اکسس های حرارتی استفاده کرد تا بدون تماس مستقیم بتوان وارد محیط مورد نظر شد.

کنترل اکسس کدی: وارد کردن یک کد امنیتی از طریق صفحه کلید برای باز کردن درب استفاده می شود.این روش بیشتر برای افزایش امنیت در محیط ها استفاده می شود.از این مدل کنترل اکسس امروزه اغلب برای ورودی منازل در ساختمان ها استفاده می شود تا از وورد افراد متفرقه جلوگیری شود.

انتخاب سیستم کنترل مناسب بستگی به نیازها، بودجه، میزان تردد و اهمیت امنیت برای هر مکان دارد. گاهی ترکیبی از چند روش برای حداکثر ایمنی و راحتی به کار می رود.

کلام آخر

 در این مقاله به برخی از نکات مربوط به خرید درب اتوماتیک اشاره کردیم ، درب اتوماتیک یک سیستم پیشرفته برای سهولت در تردد می باشد که باید متناسب با شرایط و نوع کارایی خریداری شود. نوع درب اتومات ، متریال مورد استفاده ، نوع بازشو، ابعاد درب ، سیستم کنترل ، امنیت درب ، نوع طراحی و میزان قیمت از عواملی هستند که باید در خرید درب اتوماتیک به آنها توجه شود

شرکت درتیس از جمله شرکت های مطرح در زمینه ی تولید انواع درب اتوماتیک می باشد که با تولید مستقیم و بدون واسطه توانسته این خدمات را با قیمت مقرون به صرفه ای هرماه با گارانتی ویژه به کاربران ارائه دهد برای دیدن نمونه کارهای اجرایی می توانید به وبسایت doortis مراجعه نمائید ، همچنین جهت ثبت سفارش و یا درخواست استعلام قیمت با کارشناسان درتیس با شماره های 34 30 11 44 021 و 562 572 1 0912 در ارتباط باشید.

منبع: https://doortis.ir/در-اتوماتیک/

اشتراک گذاری