امروز:7 اردیبهشت 1403

نتفلیکس امیدوار است با انتشار کمتر فیلم ، آنها را بهتر کند

نتفلیکس در دو سال گذشته حداقل یک فیلم در هفته منتشر کرده است، اما برای سال 2023، این شرکت در حال تغییر مسیر است. به گفته بلومبرگ، غول استریم در حال تغییر ساختار بخش فیلم خود و انتشار کلی فیلم های کمتری است. نتفلیکس تیمی را که روی پروژه‌های کوچک با بودجه 30 میلیون دلاری یا کمتر کار می‌کنند و واحد تولید فیلم‌های با بودجه متوسط که هزینه ساخت آنها 30 تا 80 میلیون دلار است، ترکیب خواهد کرد. تجدید ساختار منجر به “مشتی” اخراج کارکنان خواهد شد – شرکت تعداد آنها را مشخص نکرد – و دو مدیر برجسته را ترک خواهند کرد. لیزا نیشیمورا، که نظارت بر مستندهایی مانند تایگر کینگ و فیلم‌های کم‌هزینه را بر عهده دارد، و همچنین معاون فیلم یان بریک، هر دو پس از بیش از یک دهه شرکت را ترک می‌کنند.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، نتفلیکس پس از اینکه استودیوها به جای دادن مجوز فیلم های خود به این شرکت، شروع به ساخت سرویس های پخش خود کردند، نتفلیکس تلاش های خود را برای توسعه فیلم افزایش داد. نتفلیکس علاوه بر واحدهایی که روی فیلم‌های کوچک و متوسط کار می‌کنند، یک بخش دیگر نیز دارد که پروژه‌های با بودجه کلان را توسعه می‌دهد. مشخص نیست که آیا آخرین گروه نیز تحت تأثیر تغییر ساختار قرار گرفته است یا خیر.

علیرغم تعداد زیاد عناوینی که قبلاً نتفلیکس منتشر شده بود، فقط تعداد کمی از آنها تحسین برانگیز را به دست آورده بودند، میلیون ها ساعت پخش آنلاین را تجربه کرده بودند، یا تأثیر فرهنگی داشتند که برخی از بزرگترین فیلم های پرفروش به دست آورده بودند. (طبق صفحه 10 صفحه برتر این شرکت، پربیننده ترین فیلم های آن برای سال های 2021 و 2022 عبارتند از Red Notice، Don’t Look Up و Glass Onion: A Knives Out Mystery.) اسکات استابر، مدیر فیلم نتفلیکس، ظاهرا تصمیم گرفت عناوین این فیلم را کاهش دهد. این سرویس در سال جاری منتشر می شود تا بتواند اطمینان حاصل کند که بخش پروژه های با کیفیت بیشتری تولید می کند.

استابر نگفته است که چند نفر شغل خود را از دست داده اند، اما قرار است این تعداد از اخراج هایی که در سال گذشته در شرکت اتفاق افتاد کمتر باشد. نتفلیکس قبل از بسیاری از رقبای خود در عرصه فیلم، تلویزیون و سرگرمی، مشاغل خود را کاهش داد. اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس مجبور شدند به عنوان بخشی از بازسازی بزرگ‌تر دیسکاوری برادران وارنر در ماه آگوست، برخی از اعضای تولید را کنار بگذارند، در حالی که دیزنی اخیراً اعلام کرد که 7000 کارمند خود را اخراج می‌کند، از جمله آن‌هایی که درگیر رسانه و توزیع هستند.

اشتراک گذاری