امروز:4 اردیبهشت 1403

ایتالیا ChatGPT را به دلیل مسائل مربوط به حفاظت از داده ها مسدود کرد

ایتالیایی ها ممکن است برای مدت طولانی به ChatGPT دسترسی نداشته باشند. ضامن حریم خصوصی ایتالیا دستور مسدود شدن ChatGPT را به دلیل نگرانی OpenAI در مورد نقض مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) از طریق شیوه های مدیریت داده صادر کرده است. رگولاتور ادعا می کند که هیچ “پایه قانونی” برای جمع آوری انبوه داده های OpenAI برای آموزش مدل ChatGPT وجود ندارد. به گفته ضامن، نتایج گاهی اوقات نادرست همچنین نشان می دهد که هوش مصنوعی مولد داده ها را به درستی پردازش نمی کند. مقامات به ویژه نگران نقصی هستند که اطلاعات حساس کاربر در هفته گذشته به بیرون درز کرد.

آژانس داده همچنین می گوید OpenAI به اندازه کافی برای محافظت از کودکان انجام نمی دهد. در حالی که این شرکت می گوید ChatGPT برای افراد بالای 13 سال در نظر گرفته شده است، به گفته مقامات، هیچ بررسی سنی برای جلوگیری از دیدن پاسخ های “کاملاً نامناسب” توسط کودکان وجود ندارد.

ضامن به OpenAI 20 روز فرصت می دهد تا نحوه رسیدگی به این مشکلات را مشخص کند. اگر این شرکت رعایت نکند، با جریمه ای تا 20 میلیون یورو (حدود 21.8 میلیون دلار آمریکا) یا حداکثر چهار درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر جهان مواجه خواهد شد.

ما از OpenAI نظر خواسته ایم و در صورت شنیدن پاسخ به شما اطلاع خواهیم داد. خط‌مشی رازداری ChatGPT این شرکت به وضوح نشان می‌دهد که مربیان می‌توانند از داده‌های مکالمه برای بهبود هوش مصنوعی استفاده کنند، اما همچنین این داده‌ها را تجمیع یا ناشناس می‌کند. شرایط OpenAI استفاده برای کودکان زیر 13 سال را ممنوع می کند، در حالی که این سیاست می گوید که شرکت اطلاعات شخصی آن کاربران زیر سن را “آگاهانه” جمع آوری نمی کند.
اقدام ایتالیا تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی شکایتی را به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) ارائه کرد که امیدوار بود انتشارات ChatGPT آینده را متوقف کند تا زمانی که OpenAI دستورالعمل های آژانس در مورد شفافیت، انصاف و وضوح را برآورده کند. رهبران فناوری و کارشناسان همچنین خواستار توقف نیم ساله توسعه هوش مصنوعی برای رسیدگی به مسائل اخلاقی شده‌اند. این نگرانی وجود دارد که OpenAI چک‌های کافی روی پلتفرم‌های خود نداشته باشد و اکنون می‌تواند منجر به ممنوعیت در سطح کشور شود.

اشتراک گذاری