امروز:31 فروردین 1403

باب ایگر به عنوان مدیر عامل دیزنی مجدد انتخاب شد

این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که باب ایگر به عنوان مدیر عامل دیزنی در یک تغییر رهبری تکان دهنده، با کناره گیری باب چاپک، مدیرعامل فعلی دیزنی، باز می گردد. ایگر قرار است به طور موقت به مدت دو سال بازگردد، با دستوری برای “رشد مجدد” و یافتن و اصلاح جانشین خود. ایگر گفت که او “با حسگر باورنکردنی قدردانی و فروتنی – و، باید اعتراف کنم، کمی شگفت‌انگیز” برمی‌گردد.

سوزان آرنولد، رئیس دیزنی در بیانیه‌ای گفت: «ما از باب چاپک به خاطر خدماتش به دیزنی در طول حرفه طولانی‌اش، از جمله هدایت شرکت در چالش‌های بی‌سابقه بیماری همه‌گیر، تشکر می‌کنیم. “هیئت مدیره به این نتیجه رسیده است که با آغاز دوره پیچیده تر دگرگونی صنعت دیزنی، باب ایگر موقعیت منحصر به فردی دارد تا شرکت را در این دوره محوری هدایت کند.”

ایگر چاپک را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کرد، اما درگیری در سبک‌های آنها به سرعت آشکار شد. ایگر به‌عنوان مدیر عاملی با استعداد و خلاق شناخته می‌شد، در حالی که چاپک روی استریمینگ متمرکز بود، به‌ویژه زمانی که بیماری همه‌گیر، پارک موضوعی دیزنی و کسب‌وکارهای توزیع تئاتر را نابود کرد.

با این حال، تحت رهبری چاپک، دیزنی در ابتدا به لایحه «نگو همجنسگرا» فلوریدا واکنش نشان نداد و از اسکارلت جوهانسون، ستاره بیوه سیاه، به دلیل شکایت او در مورد پخش جریانی در مقابل پخش تئاتر، انتقاد کرد. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، ایگر در خلال نشست دیزنی از این شرکت خواست تا برای تصمیم‌گیری بیش از حد به داده‌ها اعتماد نکند – بنا به گزارش هالیوود ریپورتر، برخی آن را حفاری در چاپک می‌دانند.

زیر نظر Chapek، Disney+ به 235 میلیون مشترک (شامل ESPN و Hulu) افزایش یافته است، اما این شرکت در سه ماهه گذشته 1.5 میلیارد دلار از دست داده است. ارزش بازار آن نیز از 257.6 میلیارد دلار در سال تمام گذشته ایگر به 163.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال، بیشتر این سقوط مربوط به همه گیری است، زیرا سینماها و پارک های دیزنی مجبور به تعطیلی شدند.

این حرکت با توجه به اینکه دیزنی قرارداد باب چاپک را به مدت سه سال تمدید کرده بود، غافلگیرکننده بود (هیچ نظری از چاپک در بیانیه مطبوعاتی موجود نبود). در همین حال، ایگر جایگاهی تقریباً افسانه‌ای در مدیرعامل دیزنی دارد و مدیریت خرید پیکسار، مارول، لوکاس فیلم و فاکس قرن بیستم را بر عهده داشته است. این میراث مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، اما، زیرا دیزنی با زمان های چالش برانگیز روبرو می شود – این شرکت اخیراً برنامه های خود را برای متوقف کردن استخدام ها اعلام کرد و گفت که احتمالاً به زودی اخراج می شود.

اشتراک گذاری