امروز:7 اردیبهشت 1403

ساخت خانه چوبی رویایی خود را به ویلا چوبی بسپارید

در مناطق خوش آب‌و‌هوا و مرطوب ایران در چند سال اخیر ساخت خانه چوبی افزایش پیدا کرده است. پر واضح است که خانه‌های چوبی به دلیل زیبایی، شیک و مدرن بودن طرفدارانی داشته باشد. سرعت ساخت خانه چوبی بالا بوده و چون مواد و متریال اصلی این نوع خانه‌ها چوب است؛ هماهنگی بالایی با طبیعت و بدن انسان دارد و انرژی و آرامش خاصی را از خود ساطع می‌کند.

از مزایای خانه‌های چوبی عمر بالای بنا، دوام و استحکام آن است. خانه‌های چوبی در مقابل زلزله مقاوم هستند. همچنین چوب عایق خوبی برای سرما و گرما است. بنابراین اگر قصد دارید در خارج از شهر یا باغ خود یک ویلای ناب و درجه یک داشته باشید که اوقات فراغت خود و خانواده را در آنجا بگذرانید می‌توانید یک ویلای چوبی رویایی برای خود بسازید.

به دلیل گستردگی کار ساخت و طراحی خانه‌های چوبی پیشنهاد می‌شود اگر قصد ساخت کلبه چوبی را دارید از متخصصان و مهندسین این کار کمک بگیرید. حال ممکن است سوال کنید که چرا ساخت خانه چوبی پیشنهاد می‌شود؟!

مزایای خانه چوبی

در این جا به یک سری مزیت‌ها برای ساخت خانه چوبی رویایی خواهیم پرداخت.

·      سرعت ساخت

مهمترین دلیل آن است که سرعت ساخت خانه چوبی بسیار سریع‌تر از ساخت بنا با مصالح دیگر است. ماده اصلی ساخت این خانه‌ها چوب است که دارای ساختاری محکم و در عین حال وزنی کم می‌باشد. به همین علت تغییر در سازه‌های داخل و بیرون خانه‌ چوبی به راحتی امکان‌پذیر است.

·      کمترین اتلاف انرژی

اگر می‌خواهید خانه شما اتلاف انرژی کمی داشته باشد و هزینه زیادی را خرج وسایل سرمایشی و گرمایشی متناسب با هر فصل نکنید؛ پیشنهاد ما به شما ساخت خانه چوبی خواهد بود.

·      یک تیر و چند نشان

علاوه بر محیط دل‌پذیر و لذت‌بخشی که کلبه چوبی برای افراد مهیا می‌کند، ساخت آن یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به حفظ محیط زیست است.

·      تنوع بالای چوب‌ها

تنوع بسیار زیادی از چوب‌های موجود در بازار برای ساخت خانه‌های چوبی وجود دارد شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

بعضی از چوب‌ها عایق بهتری در مقابل سرما و گرما هستند، برخی دیگر عایق در مقابل آلودگی‌های صوتی، رنگ و بافت بعضی از چوب‌ها جذابیت ویژه‌ای در دکوراسیون خانه ایجاد می‌کنند. هر نوع چوبی که در ساخت خانه چوبی استفاده می‌شود به گونه‌ای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند همسو با نیازهای شما باشد. پتانسیل چوب بالا است و می‌تواند بسته به خلاقیت و نوآوری شما در ساخت کلبه چوبی رویایی‌تان استفاده شود.

·      زنگ نزدن چوب

·      عایق بودن در برابر سرما و گرما

·      عایق صوتی

·      و مقرون به صرفه بودن و… 

از مزایای دیگر ساخت خانه با چوب است.

هزینه ساخت خانه چوبی

قیمت خانه چوبی بیشتر از هر عاملی بستگی به آن دارد که شما چه نوع چوبی را برای ساخت خانه در نظر گرفته‌اید. چرا که در ساخت خانه چوبی بیشترین مصالحی که استفاده می‌شود چوب است.

البته عوامل بیشتری وجود دارند که بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

  • نوع مواد و مصالحی که برای ساخت خانه چوبی استفاده می‌شود
  • کیفیت متریال
  • متراژ ساختمان
  • تعداد طبقات
  • تعداد اتاق‌ها
  • قطر و ارتفاع دیوارها
  • نوع کفپوش
  • تعداد درب‌ها و پنجره‌ها و…

از جمله این عوامل هستند.

بنابراین قیمت خانه چوبی قبل از ساخت و اجرای پروژه به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست اما اگر برای ساخت خانه چوبی از شرکت‌های عمرانی کمک بگیرید، با راهنمایی‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانید حدود قیمتی برای راه‌اندازی و اجرای پروژه در نظر بگیرید.

انواع چوب در ساخت خانه‌های چوبی

یکی از موارد مهمی که در ساخت خانه چوبی باید به آن توجه داشته باشید آن است که با انواع چوب‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود آشنایی داشته باشید و متناسب با شرایط آب‌و‌هوایی، رنگ و مدل چوب بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای این کار بهتر است از نظر متخصصان و مشاوران این حوزه استفاده کنید؛ چرا که ممکن است در هنگام انتخاب نوع چوب فقط یک عامل مانند زیبایی بافت چوب را مد نظر قرار دهید و موارد مهم دیگر را از یاد ببرید. علاوه بر آن، هنگامی که این کار را انجام می‌دهید مزایا و معایب استفاده از هر نوع چوب به همراه هزینه آنها برای شما شرح داده می‌شود و با خیال راحت می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

برای مثال یکی از چوب‌هایی که در ساخت خانه چوبی به کار می‌رود چوب درخت ساج است. این نوع چوب ظاهر جذابی دارد و در برابر هرگونه ترک‌خوردگی مقاوم است؛ اما مشکلی که دارد این است که در دراز مدت رنگ چوب تیره می‌شود.

اگر از نظر اقتصادی برای تهیه چوب مناسب ساخت خانه مشکلی ندارید؛ چوب درخت سرو به شما پیشنهاد می‌شود. این مدل چوب قیمت بالاتری نسبت به چوب‌های دیگر دارد و دلیل آن هم مقاومت بالای آن در برابر نفوذ حشرات و پوسیدگی است.

کمک گرفتن از متخصصان ساخت خانه چوبی

مزیت استفاده از راهنمایی و مشاوره مهندسان شرکت‌های ساخت سازه‌های چوبی آن است که طراحی کلبه چوبی را مطابق سلیقه و نظر مشتری انجام می‌دهند و اگر قابلیت یا ویژگی خاصی مد نظر داشته باشند در نقشه ساخت خانه اعمال می‌کنند.

تنوع کار شرکت‌های سازه‌های چوبی زیاد است به گونه­ای که اگر حتی نوع خاصی از خانه‌های چوبی را در نظر نداشته باشید می‌توانید از کلبه‌های چوبی پیش­ساخته استفاده کنید و دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی آنها را طبق علاقه و سلیقه شخصی خود طراحی کنید.

خانه‌های چوبی پیش ساخته، نوعی از خانه‌ها هستند که مانند کانکس‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و شما هر جزئی از آن را که بخواهید می‌توانید تغییر دهید یا از طراحی­های پیش فرض که برای آنها شده است استفاده کنید‌.

جمع­بندی

اگر قصد ساخت یک ویلا یا خانه در دل طبیعت را دارید، بهترین پیشنهاد، ساخت یک خانه چوبی خواهد بود. ساختار چوب در مقابل زلزله مقاوم است و اگر یک خانه چوبی با ایمنی و طول عمر بالا می‌خواهید توجه به نکاتی مانند انتخاب چوب مناسب با محیط ساخت خانه، مواد و متریال باکیفیت و… امری ضروری خواهد بود.

بسته به نوع و کیفیت مواد و مصالحی که در ساخت کلبه چوبی استفاده می‌شود قیمت خانه چوبی قابل تخمین زدن خواهد بود. بهتر است برای این کار از مهندسین یا شرکت‌های ساخت سازه‌های چوبی کمک بگیرید تا اجرای پروژه با اصول معماری و مهندسی، به درستی انجام بگیرد.

اشتراک گذاری