امروز:5 اردیبهشت 1403

ال‌جی دیسپلی از اسپیکرهای نازکی که می‌توانند در فضای داخلی خودرو پنهان شوند، رونمایی کرد

جدیدترین گجت ال‌جی دیسپلی، به دنبال پنل‌های ال‌سی‌دی کشیده‌اش، یک اسپیکر فوق‌العاده نازک است که برای نصب در داخل خودرو و در عین حال “ناپیدا” طراحی شده است. Thin Actuator Sound Solution با یک “شرکت صوتی جهانی” (LG نگفت که کدام) به عنوان جایگزینی برای بلندگوهای سنتی در خودروها توسعه یافت.

این سیستم از سیم پیچ های صوتی معمولی، مخروط ها و آهنرباهای موجود در بیشتر بلندگوها اجتناب می کند و در عوض از فناوری تحریک کننده فیلم مانند استفاده می کند. به گفته این شرکت، این می تواند پانل های نمایشگر و مواد مختلف داخل بدنه خودرو را به لرزه درآورد تا “تجربه صدای غوطه ور غنی و سه بعدی” را ایجاد کند.

با ابعاد کوچک پانل ها (5.9 در 3.5 اینچ و ضخامت فقط یک دهم اینچ) و وزن 1.4 اونس، می توان آنها را در داخل قطعات داخلی خودرو مانند داشبورد، سربرگ، ستون و پشت سری ها پنهان کرد. به گفته ال‌جی، این کار فضاهایی را که معمولاً توسط بلندگوها اشغال می‌شود، آزاد می‌کند، بدون اینکه کیفیت صدا به خطر بیفتد.

این مفهوم کاملاً جدید نیست، زیرا ما شاهد استفاده از پنل‌های لرزشی مشابه در تلویزیون‌های OLED خود سونی و ال‌جی بودیم. با این حال، اگر ادعاهای LG Display در مورد کیفیت صدا دقیق باشد، فضای داخلی خودرو یک برنامه جدید با مزایای قابل توجه است. ممکن است به زودی خودمان متوجه شویم، زیرا ال‌جی قرار است این فناوری را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش بگذارد (بله، همین نزدیکی است). ال جی اعلام کرد که این اسپیکرها در نیمه اول سال 2023 تجاری خواهند شد.

اشتراک گذاری