امروز:6 اردیبهشت 1403

تسلا 321000 خودروی مدل 3 و مدل Y را به دلیل مشکل چراغ عقب فراخوان می کند

یک خودروی الکتریکی تسلا مدل S در امتداد ردیفی از سوپرشارژرهای اشغال شده در کارخانه اصلی خودروسازی تسلا حرکت می کند، پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که با بازگشایی کارخانه در فرمونت، کالیفرنیا، ایالات متحده، محدودیت های مقامات محلی در برابر بیماری کروناویروس (COVID-19) را زیر پا می گذارد.


تسلا بیش از 321000 خودرو را به دلیل یک مشکل نرم افزاری که باعث می شود چراغ های عقب در برخی خودروها به درستی کار نکند، فراخوان می کند. این خودروساز این اقدام را روز شنبه در یک پرونده اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه (PDF) که توسط رویترز مشاهده شد، اعلام کرد. این فراخوان خودروهای مدل 3 مدل 2023 و مدل Y مدل 2020 تا 2023 را که برای مشتریان آمریکایی تولید شده اند، پوشش می دهد.

در اطلاعیه NHTSA آمده است: «در موارد نادر، چراغ‌های عقب در یک یا هر دو طرف خودروهای آسیب‌دیده ممکن است به‌دلیل یک ناهنجاری سفت‌افزار به‌طور متناوب روشن شوند که ممکن است باعث تشخیص اشتباه خطا در طی فرآیند بیدار شدن خودرو شود». لامپ های ترمز، لامپ های پشتیبان و چراغ های راهنما تحت تأثیر این شرایط قرار نمی گیرند و همانطور که طراحی شده اند به کار خود ادامه می دهند.

تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای رفع این مشکل منتشر خواهد کرد. این شرکت گزارشی مبنی بر تصادف یا جراحات مرتبط با باگ نداشته است. این خودروساز در اواخر اکتبر از این مشکل آگاه شد. روز قبل، تسلا در یک اطلاعیه جداگانه، حدود 30000 دستگاه را به دلیل مشکلی که می‌تواند باعث شود کیسه هوای سرنشین جلو در خودروهای مدل X در برخی شرایط به درستی باز شود، فراخوان داد.

از سال جاری، تسلا تاکنون 19 فراخوان در ایالات متحده صادر کرده است. در اوایل این ماه، این شرکت 40186 خودروی مدل S و مدل X را به دلیل یک مشکل نرم افزاری که می‌تواند کمک فرمان برقی را برای خودروهایی که از چاله‌ها عبور می‌کنند، کاهش دهد، فراخوان کرد. قبل از آن، این شرکت بیش از یک میلیون وسیله نقلیه را از طریق پنجره هایی که به درستی کار نمی کردند، فراخوانی کرد.

اشتراک گذاری