امروز:5 اردیبهشت 1403

بروس ویلیس با توجه به بیماری خود و کناره گیری از بازیگری، حقوق بازیگری خود را به دیپ فیک خود فروخته است

بروس ویلیس ممکن است به دلیل تشخیص آفازی از بازیگری کناره گیری کرده باشد، اما نسخه ای از او در پروژه های آینده زنده خواهد ماند. سال گذشته، “دوقلوی دیجیتالی” این بازیگر در تبلیغی برای یک مخابرات روسی که توسط شرکتی به نام دیپ کیک ساخته شده بود ظاهر شد. به گزارش وب سایت این شرکت و تلگراف، اکنون گزارش شده است که او حقوق خود را برای فیلم، تبلیغات و سایر پروژه های آینده به دیپ کیک فروخته است.

مهندسان طراحی دیجیتالی دوگانه را از محتوا در Die Hard و Fifth Element ایجاد کردند، زمانی که ویلیس به ترتیب 32 و 42 سال داشت. با وجود شباهت او در پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت، می‌تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شباهت او را به چهره بازیگر دیگری پیوند بزند. با این حال، املاک ویلیس تایید نهایی در مورد هر پروژه را دارد.

در تبلیغ مگافون، چهره ویلیس با کنستانتین سولوویف بازیگر عوض شد. ویلیس در بیانیه ای در Deepcake گفت: “من از دقت شخصیتم خوشم آمد. این یک فرصت عالی برای من است که به گذشته برگردم.” “با ظهور تکنولوژی مدرن، من می توانستم ارتباط برقرار کنم، کار کنم و در فیلمبرداری شرکت کنم، حتی در قاره ای دیگر حضور داشته باشم. این یک تجربه کاملا جدید و جالب برای من است و من از تیم ما سپاسگزارم.”

در ماه مارس، خانواده ویلیس اعلام کردند که وی به دلیل تشخیص آفازی، که ارتباط و درک را مختل می کند، از بازیگری کناره گیری می کند. در چند سال گذشته، این مرد 67 ساله در میان نگرانی در مورد وضعیت شناختی خود در مجموعه ای از پروژه ها ظاهر شده است.

بازیگران قبلاً به‌عنوان نسخه‌های دیجیتالی خودشان ظاهر شده‌اند، به‌ویژه در «کتاب بابا فت» با مارک همیل جوان. نسخه‌های دیجیتال کری فیشر و پیتر کوشینگ نیز در فیلم Star Wars: Rogue One ظاهر شدند، علی‌رغم اینکه هر دو فوت کرده‌اند. جیمز ارل جونز اخیرا حق بازآفرینی صدای خود را با استفاده از هوش مصنوعی به دیزنی فروخت تا بتواند بازنشسته شود.

این عمل جنجال برانگیخته است. دیپ‌فیک‌ها از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند، اما بسیاری از آنها به «دره‌ی غیرعادی» نزدیک می‌شوند، جایی که شخصیت‌ها به دلیل حرکات سفت، چشم‌های مرده و مسائل دیگر، ظاهر کاملاً درستی ندارند. مسئله حقوق نیز وجود دارد، زیرا بازیگران متوفی نمی‌توانند نقش‌های فیلم پس از مرگ را رد کنند، حتی اگر خانواده یا املاک موافقت کنند.

اشتراک گذاری