امروز:5 اردیبهشت 1403

تسلا نمونه اولیه ربات Optimus خود را معرفی کرد

به نظر می رسد همین دیروز بود که ایلان ماسک یک کارگر گیگ را با لباس اسپندکس به صحنه هوش مصنوعی تسلا 2021 وارد کرد و به ما گفت که یک ربات است – یا حداقل احتمالاً در نهایت یک ربات خواهد بود. در 13 ماه گذشته، ظاهراً این شرکت سخت کار کرده است و قطعات رقیق را از آنچه که جمعیت روی صحنه می‌دیدند با وسایل الکترونیکی و مکانیزه مناسب جایگزین کرده است. در روز جمعه امسال AI، تسلا از نسخه بعدی پلتفرم روباتیک Optimus خود رونمایی کرد و خوب، حداقل هنوز یک نفر در داخل نیست؟

ربات Optimus

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، اولین Optimus (دوباره، مرد لاغر با یک چاقو، نه یک ماشین واقعی) را در آگوست سال گذشته معرفی کرد و طبق ماهیت خود، یک سری ادعاهای باورنکردنی فزاینده درباره آینده این پلتفرم را مطرح کرد. قابلیت‌ها – درست مانند اینکه Cybertruck پنجره‌های نشکن دارد. همانطور که ماسک در آن زمان توضیح داد، Optimus یک هوش مصنوعی شبیه به سیستم Autopilot این شرکت (سیستمی که آمبولانس‌های ثابت را تعقیب می‌کند) کار می‌کند و می‌تواند بدون آموزش قبلی به طور ایمن در اطراف انسان کار کند.

علاوه بر این، تسلا بات دستورات کلامی پیچیده را درک می‌کند، ماسک به جمعیت جمع‌شده اطمینان داد، «دست‌هایی در سطح انسان» خواهد داشت، هم می‌تواند با سرعت 5 مایل در ساعت حرکت کند و هم وزن 45 پوندی را با وجود ایستادن زیر 6 فوت و وزن حمل کند. 125 پوند. و از همه باورنکردنی‌تر، تسلا تا سال 2022 یک نمونه اولیه برای همه این موارد خواهد داشت که ما را به امروز می‌رساند.

ربات Optimus

در آغاز این رویداد، ایلان ماسک، مدیرعامل، تقریباً بلافاصله با یک پلتفرم توسعه اولیه از ربات به صحنه پیوست – اولین باری که یکی از واحدهای آزمایشی بدون کمک بند ناف راه می‌رفت. ربات بدون هیچ گونه پوشش بیرونی برای نشان دادن محرک های طراحی شده توسط تسلا در داخل، با سرعتی متوقف و دشوار حرکت کرد، بی شباهت به آسیموس اولیه و مطمئناً با حرکات آکروباتیک ماهرانه ای که اطلس رباتیک بوستون به نمایش می گذارد.

تیم تسلا همچنین یک تکرار توسعه‌یافته، اما همچنان متصل، را نیز ارائه کرد، در تصویر بالا. ماسک گفت: “این کاملا آماده راه رفتن نبود، اما فکر می کنم چند هفته دیگر راه می رویم. ما می خواستیم رباتی را به شما نشان دهیم که واقعاً به چیزی که قرار است تولید شود نزدیک است.”

ربات Optimus

ماسک گفت: “هدف ما ساختن یک ربات انسان نمای مفید در سریع ترین زمان ممکن است.” ما همچنین آن را با استفاده از همان نظم و انضباط طراحی کرده ایم که در طراحی ماشین به کار می بریم، یعنی اینکه ربات را با حجم بالا با هزینه کم با قابلیت اطمینان بالاتر بسازیم. او تخمین می‌زند که هزینه ساخت آنها کمتر از 20000 دلار است.

Optimus به یک بسته باتری 2.3 کیلووات ساعتی مجهز می شود که سیستم های مختلف کنترل قدرت را در یک PCB ادغام می کند. طبق گفته تیم مهندسی تسلا که در طول این رویداد به ماسک روی صحنه پیوستند، این برای گذراندن یک روز کامل کار ربات کافی است.

ربات Optimus

لیزی میسکووتز، مهندس ارشد طراحی مکانیک در تسلا و یکی از اعضای تیم مهندسی توضیح داد: «انسانها در مواردی نیز بسیار کارآمد هستند، اما در مواقع دیگر کارآمد نیستند». در حالی که انسان‌ها می‌توانند خود را با مقادیر کم غذا حفظ کنند، ما نمی‌توانیم متابولیسم خود را هنگامی که کار نمی‌کنیم متوقف کنیم.

او ادامه داد: “در پلتفرم ربات، کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که آن را به حداقل برسانیم. مصرف برق در حالت بی‌حرکتی، آن را تا حد ممکن کاهش دهید.” این تیم همچنین قصد دارد تا حد ممکن پیچیدگی و جرم را از دست ها و پاهای ربات حذف کند. میسکووتز گفت: “ما تعداد قطعات و مصرف برق هر عنصر ممکن را کاهش خواهیم داد. ما کارهایی مانند کاهش حسگر و سیم کشی در انتهای خود را انجام خواهیم داد.”

ربات Optimus

علاوه بر این، مواد گران قیمت و سنگین با پلاستیک‌هایی جایگزین می‌شوند که کاهش جزئی سختی را با کاهش وزن بیشتر انجام می‌دهند. میلان کواچ، مدیر مهندسی نرم افزار اتوپایلوت تسلا گفت: «ما بیشتر تجربه طراحی خود را از ماشین به ربات منتقل می کنیم.

برای فعال کردن Optimus برای حرکت در موقعیت‌های دنیای واقعی، ما می‌خواهیم هم از سخت‌افزار خلبان خودکار و هم از نرم‌افزار پلتفرم انسان‌نما استفاده کنیم، اما به دلیل اینکه از نظر نیاز و فاکتور اطلاعاتی متفاوت است. به لطف Wi-Fi و رادیوهای سلولی یکپارچه، این دستگاه هر کاری را که مغز انسان انجام می‌دهد انجام می‌دهد: پردازش داده‌های بینایی، تصمیم‌گیری در چند ثانیه بر اساس ورودی‌های حسی متعدد و همچنین ارتباطات.

کواک گفت: “دست انسان مانند ده ها هزار حسگر لمسی توانایی حرکت با سرعت 300 درجه در ثانیه را دارد. این توانایی را دارد که تقریباً هر شیء را در زندگی روزمره ما بگیرد و دستکاری کند.” “ما از زیست شناسی الهام گرفتیم. [دست های Optimus] دارای پنج انگشت و شست مخالف هستند. انگشتان ما توسط تاندون های فلزی هدایت می شوند که هم انعطاف پذیر و هم قوی هستند.

زیرا توانایی کامل گرفتن قدرت دریچه دیافراگم عریض و همچنین برای دقت، گرفتن اجسام کوچک، نازک و ظریف بهینه شده است.

ربات Optimus

هر دست 11 درجه آزادی را ارائه می دهد که از شش محرک اختصاصی خود به دست می آید، و همچنین “مکانیسم های پیچیده ای که به دست اجازه می دهد تا با اشیایی که در دست گرفته می شود، سازگار شود.” کواچ گفت. ما [همچنین] یک درایو انگشت غیرقابل رانندگی داریم. این مکانیسم کلاچ به ما امکان می‌دهد بدون نیاز به روشن کردن موتورهای دستی، اجسام را نگه داریم و حمل کنیم.»

کواچ در پایان گفت: “ما در حال شروع به ساخت چیزی هستیم که قابل استفاده باشد.” مهندسی تسلا قصد دارد در چند هفته آینده نسخه محصور شده و تولید را راه‌اندازی کند و بدون اتصال به آن راه برود، سپس شروع به کاوش در برنامه‌های دنیای واقعی و موارد استفاده ملموسی کند که Optimus ممکن است در آنها به پایان برسد.

ربات Optimus

کواچ گفت: «بعد از دیدن آنچه امشب نشان دادیم. من تقریباً مطمئن هستم که می‌توانیم این کار را ظرف چند ماه یا سال آینده انجام دهیم و شاید این محصول را به واقعیت تبدیل کنیم و کل اقتصاد را تغییر دهیم.»

اشتراک گذاری