امروز:6 مرداد 1403

ون های تحویل برقی ریوین به زودی برای شرکت هایی غیر از آمازون در دسترس خواهند بود

ون تحویل برقی Rivian ممکن است برای مدت طولانی تری در انحصار آمازون نباشد. منابع وال استریت ژورنال ادعا می کنند که ریوین در حال مذاکره با آمازون برای پایان دادن به بخش انحصاری قرارداد خرید آنها در سال 2019 است. بنا بر گزارش ها، سازنده EV از اینکه آمازون امسال 10000 ون سفارش داده است، ناراضی است. این فسخ به Rivian اجازه می دهد تا فروش خود را با جلب نظر مشتریان دیگر افزایش دهد.

شرایط دقیق تغییرات پیشنهادی در دسترس نیست. این منابع می گویند که مذاکرات ادامه دارد.

ما از Rivian نظر خواسته ایم. یکی از سخنگویان آمازون به Engadget Rivian می گوید که هنوز یک شریک مهم است و همچنان انتظار دارد تا سال 2030 100000 ون بخرد. این شرکت اضافه می کند که معامله تغییر نکرده است. در همان زمان، این نماینده می‌گوید آمازون می‌خواهد «دیگران» از فناوری Rivian بهره ببرند، زیرا داشتن وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر در سرویس در نهایت به همه کمک می‌کند.

پیمان آمازون همچنان برای امور مالی ریوین مهم است. وانت‌ها در حال حاضر یک سوم حجم تولید ریوین را تشکیل می‌دهند و به تقویت تعداد تولیدی کمک می‌کنند که در مقایسه با رقبایی مانند تسلا هنوز کوچک هستند. ریوین تنها 24337 خودرو در سال 2022 تولید کرد. سفارشات ون بزرگتر به طور قابل توجهی تولید شرکت را افزایش می دهد و ثبات مالی بیشتری ایجاد می کند در حالی که این شرکت فروش شاسی بلندهای R1S و پیکاپ R1T خود را افزایش می دهد و روی خط مقرون به صرفه R2 خود کار می کند.

Rivian هنوز هم به لطف سرمایه گذاری بزرگ آمازون در استارتاپ EV، ذخیره نقدی زیادی دارد. با این حال، هنوز در تلاش است تا به سوددهی برسد و در طول سال گذشته دو دور اخراج را برای مقابله با اقتصاد سخت، افزایش هزینه ها و کاهش دسترسی به منابع مالی انجام داده است. فشار بر شرکت برای جلوگیری از کاهش قیمت‌های آتی وجود دارد و فروش بهتر در این زمینه کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری