امروز:31 فروردین 1403

فولکس واگن اولین کارخانه باتری خودروهای برقی آمریکای شمالی خود را در کانادا خواهد ساخت

فولکس واگن به دنبال تقویت تجارت باتری و بومی سازی تولید سلول برای خودروهای الکتریکی خود است. با اعلام اولین کارخانه تولید سلول باتری در آمریکای شمالی، شرکت تابعه PowerCo، که در کانادا خواهد ساخت، گام دیگری به سوی این هدف برداشته است.

اولین کارخانه تولید سلولی این خودروساز در خارج از اروپا سلول‌های یکپارچه پایدار خواهد ساخت و در سنت توماس، انتاریو واقع خواهد شد. فولکس‌واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا به دلیل تامین مواد خام از منابع محلی و “دسترسی گسترده به برق پاک” مکانی ایده‌آل است. جزئیات بیشتر در مورد کارخانه گیگا بعداً فاش خواهد شد، اما فولکس‌واگن قصد دارد تولید آن در سال 2027 آغاز شود. سال گذشته، فولکس‌واگن اعلام کرد که قصد دارد شش کارخانه PowerCo در اروپا بسازد که از سالزگیتر، آلمان و والنسیا، اسپانیا شروع شود.

این خبر تنها یک هفته پس از تایید فولکس‌واگن برنامه‌های خود برای کارخانه‌ای در کارولینای جنوبی منتشر می‌شود که در آن پیکاپ‌های الکتریکی و شاسی‌بلندها را تحت برند جدید Scout خود می‌سازد. فولکس واگن انتظار دارد هر سال بیش از 200000 خودروی برقی را در این کارخانه به عنوان بخشی از استراتژی خود برای داشتن جای پای قوی تری در آمریکای شمالی تولید کند. قرار است تولید تا پایان سال 2026 آغاز شود.

اشتراک گذاری