امروز:8 اردیبهشت 1403

کانسپت Activesphere EV آئودی برای آفرود و واقعیت افزوده ساخته شده است

آئودی سرانجام کانسپت Activesphere EV را که تابستان گذشته وعده داده بود رونمایی کرد. این کراس اوور برای رفتن به خارج از جاده ساخته شده است، با بدنه ناهموار، سیستم تعلیق قابل بالابر و راه های آسان برای حمل وسایل ورزشی شما کامل شده است. به عنوان مثال، قسمت عقب می تواند به مکانی برای بارگیری با فضای کافی برای دوچرخه های الکترونیکی شما تبدیل شود. با این وجود، این خودرو دارای نمایه ای سدان مانند و امکانات رفاهی موجود در کانسپت های گذشته است، از جمله فضای داخلی جادار و روشن که برای استراحت در حالت خودران خودرو طراحی شده است.

کابین نشان دهنده اعتماد آئودی به واقعیت افزوده است. سرنشینان از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده می‌کنند که ارقام عملکردی حیاتی (برای راننده) و همچنین کنترل‌های اطلاعات سرگرمی و دستیار مجازی را ارائه می‌کند. شما یک ردیف صفحه نمایش یا گیج معمولی پیدا نخواهید کرد، و عینک حتی می تواند سلامت شما را در حالی که دوچرخه الکترونیکی را در یک مسیر دوچرخه سواری می کنید، ردیابی کند. وقتی آماده کنترل هستید، داشبورد و فرمان در جای خود قرار می گیرند. آئودی به وضوح از شما انتظار دارد که فقط گهگاهی سکان هدایت را در دست بگیرید، مانند زمانی که در حال جسارت فراتر از آسفالت هستید.


اکثر مشخصات در دسترس نیستند (به هر حال این یک مفهوم است). با این حال، آئودی مدعی برد بیش از 372 مایل و شارژ سریع 270 کیلوواتی با استفاده از معماری 800 ولت است. آئودی می گوید بسته باتری 100 کیلووات ساعتی می تواند از 5 درصد تا 80 درصد در 25 دقیقه شارژ شود.

این چهارمین مدل از خط مفهومی الکتریکی آئودی “کره” است. این شرکت این ابتکار را با رودستر Skysphere تغییر شکل داد در آگوست 2021 آغاز کرد و یک ماه بعد آن را با سدان مجلل Grandsphere دنبال کرد. Urbansphere سال گذشته به عنوان SUV برای شهرهای آینده در نظر گرفته شده بود، جایی که ماشین شما به همان اندازه که یک اداره (یا پناهگاهی از دنیای بیرون) است، به همان اندازه که حمل و نقل است.

همانند آزمایش‌های گذشته، Activesphere پیش‌نمایش یک مدل تولیدی نیست. این چشم انداز آئودی از اتومبیلرانی در آینده نزدیک است، نه به ذکر نشان دادن مهارت فنی. تنها موضوع این است که آیا این مفهوم بر خودروهای آینده تأثیر می گذارد یا نه. آئودی با خط تولید خودروهای برقی موجود خود که عمدتاً حول شاسی بلندهای آشنا و برادر پورشه تایکان، e-tron GT می چرخد، نسبتاً ایمن بازی کرده است. این برند انتظار دارد تا سال 2026 عرضه های الکتریکی خود را به طور چشمگیری گسترش دهد، بنابراین ما سواری های الهام گرفته از Activesphere را رد نمی کنیم.

اشتراک گذاری