امروز:6 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، مرسدس برند EQ را کنار می گذارد تا برای آینده ای تمام الکتریکی آماده شود

اگر اصرار مرسدس بر نام تجاری EQ برای خودروهای برقی خودسرانه به نظر می رسد، نگران نباشید – طرح نامگذاری ممکن است زیاد طول بکشد. منابعی که با روزنامه آلمانی Handelsblatt صحبت می‌کنند ادعا می‌کنند که مرسدس بنز برند EQ را در اواخر سال 2024 کنار می‌گذارد، زمانی که انتظار می‌رود موج بعدی خودروهای کامپکت خود را معرفی کند. به زبان ساده، زمانی که بیشتر و بیشتر خودروهایش برقی شوند، این شرکت کاربرد چندانی برای برچسب نخواهد داشت.

مرسدس برای اولین بار از نام EQ در خودروهای تولیدی با شاسی بلند EQC 2019 استفاده کرد. از آن زمان، این شرکت این برند را برای هر دو نسخه برقی طرح‌های معمولی مانند EQB و همچنین مدل‌های منحصربه‌فرد مانند EQS SUV اعمال کرده است. خودروهای مفهومی مانند EQXX دوربرد به طور مشابه به نامگذاری چسبیده اند.

سخنگوی مرسدس در بیانیه ای به رویترز گفت که برای افشای برنامه ها “خیلی زود” است. با این حال، این نماینده گفت که خودروساز تا سال 2030 استفاده از نام تجاری EQ را “تطبیق” خواهد داد.

اگر گزارش درست باشد، بازنگری تعجب آور نخواهد بود. در حالی که خودروسازان اغلب از نام‌هایی برای برجسته کردن نیروگاه‌های الکتریکی استفاده می‌کنند، مانند Chevy Bolt و Ford Mustang Mach-E، با رایج‌تر شدن خودروهای برقی شروع به تکیه بر نام‌های سنتی‌تر کرده‌اند. بلیزر الکتریکی آینده Chevy یک نمونه است. خودروهای الکتریکی در نهایت به پیش فرض تبدیل خواهند شد و شرکت ها نمی توانند از وجود موتور الکتریکی به عنوان نقطه فروش استفاده کنند.

اشتراک گذاری