امروز:6 اردیبهشت 1403

کالیفرنیا 2.6 میلیارد دلار برای ساخت 90000 شارژر EV سرمایه گذاری می کند

کمیسیون انرژی کالیفرنیا (CEC) 2.9 میلیارد دلار برای تسریع استراتژی حمل و نقل صفر آلاینده ایالت هزینه خواهد کرد. در اطلاعیه ای که رویترز مشاهده کرد، این آژانس یک برنامه سرمایه گذاری را شرح داد که تخمین می زند در کالیفرنیا حدود 90000 شارژر جدید در چهار سال آینده بسازد، اقدامی که تعداد شارژرهای موجود در سراسر ایالت را بیش از دو برابر خواهد کرد.

حدود 900 میلیون دلار صرف شارژرهای طراحی شده برای خودروهای برقی سبک می شود و 1.7 میلیارد دلار دیگر برای زیرساخت هایی در نظر گرفته شده است که از وسایل نقلیه متوسط و سنگین بدون آلایندگی، از جمله آنهایی که با پیل سوختی هیدروژنی کار می کنند، پشتیبانی می کند. کمیسیون می گوید که انتظار دارد که کالیفرنیا تا سال 2025 به هدف خود برای استقرار 250000 شارژر دست یابد.

پتی موناهان، کمیسر ارشد حمل و نقل CEC، گفت: «این سرمایه‌گذاری متحول کننده زیرساخت‌های شارژ و سوخت‌گیری را به سرعت و به طور عادلانه مستقر می‌کند تا مطمئن شود رانندگان خودروها و کامیون‌های بدون آلایندگی مطمئن هستند که می‌توانند هر کجا که می‌روند سوخت‌گیری کنند.» این طرح دسترسی افراد، مشاغل و سازمان‌های عمومی را به شارژ و سوخت هیدروژنی افزایش می‌دهد و در عین حال از اکوسیستم تولیدی در حال ظهور ما حمایت می‌کند و شغل ایجاد می‌کند.»

ایجاد زیرساخت شارژ کافی برای پشتیبانی از تعداد فزاینده ای از خودروهای الکتریکی برای طرح تغییرات آب و هوایی کالیفرنیا بسیار مهم است. در اوایل سال جاری، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB)، به دنبال دستور فرماندار گاوین نیوسام، اعلام کرد که تمام خودروهای فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 باید تماماً الکتریکی یا هیبریدی پلاگین باشند. اخیراً، این آژانس سرمایه گذاری 2.6 میلیارد دلاری را برای تشویق مصرف کنندگان و شرکت ها به سمت خودروهای الکتریکی تصویب کرد.

اشتراک گذاری