امروز:7 اردیبهشت 1403

معرفی تراکتور برقی خودران، الودگی کمتر و درگیری کمتر کشاورزان

ظاهراً دنیای تراکتورهای خودمختار در حال گرم شدن است. CNH Industrial از اولین نمونه اولیه تراکتور سبک الکتریکی با ویژگی های خودران، New Holland T4 Electric Power، رونمایی کرده است. این دستگاه نوید آلایندگی صفر، عملکرد آرام‌تر نسبت به مدل‌های دیزلی و (طبق گزارش CNH) هزینه‌های جاری کمتر را می‌دهد و در عین حال مدت زمانی را که کشاورزان پشت فرمان می‌گذرانند کاهش می‌دهد. سنسورها و دوربین‌های روی سقف به خودرو کمک می‌کنند تا وظایف خود را انجام دهد، موانع را دور بزند و هماهنگ با سایر تجهیزات کار کند. حتی می توانید آن را از گوشی خود فعال کنید.

موتور 120 اسب بخاری T4 Electric Power حداکثر سرعت 25 مایل در ساعت را تولید می کند که با تراکتورهای معمولی قابل مقایسه است. CNH می‌گوید: باتری به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند کار یک روزه را «بسته به مشخصات مأموریت» انجام دهد. این نشان می دهد که تراکتور ممکن است نیاز به شارژ در اواسط روز داشته باشد، اما زمانی که T4 می تواند با استفاده از شارژرهای سریع خارج از قفسه ظرف یک ساعت به باتری کامل برسد، لزوماً مشکلی نیست.

مانند F-150 Lightning فورد، این تراکتور می تواند به عنوان یک بسته قدرت روی چرخ ها عمل کند. دارای خروجی هایی برای وصل کردن ابزارهای رایج مانند مته است و به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برای مواقع اضطراری عمل می کند. شما می توانید ابزارهای هیدرولیک، مکانیکی و Power Take Off را وصل کنید. تولید T4 Electric Power تکمیل شده در پایان سال 2023 انتظار می رود و مدل های بیشتری در راه است.

همچنین برای کشاورزانی که آشنایی با سوخت را ترجیح می دهند، گزینه ای آگاهانه از نظر محیط زیست وجود دارد. یک T7 Methane Power LNG به همان اندازه جدید (نشان داده شده در وسط) به عنوان “اولین” تراکتور گاز طبیعی مایع در جهان ثبت شده است. این می تواند بر روی بیومتان حاصل از کود دامی کار کند – به جای اینکه گاز متان مستقیماً وارد جو شود و به تغییرات آب و هوایی کمک کند، کشاورزان می توانند این ماده شیمیایی را برای تامین انرژی تجهیزات خود به کار گیرند. کاهش انتشار CO2 برای یک مزرعه 120 گاو ظاهراً معادل 100 “خانوار غربی” بدون قربانی کردن عملکرد مشابه دیزل است. T7 LNG تاریخ عرضه ندارد و تنها به عنوان یک “نمونه اولیه پیش تولید” شناخته می شود.

قیمت‌ها در دسترس نیستند، و زمانی که کشاورزان مجبورند با بودجه‌های محدود کار کنند، ممکن است مهم باشند. با این حال، CNH شرط می‌بندد که فناوری آن در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. طبق گزارش ها، T4 Electric به لطف طراحی بدون سوخت و تعمیر و نگهداری کمتر، هزینه های عملیاتی را تا 90 درصد کاهش می دهد و نیروگاه خاموش آن به آن اجازه می دهد هم در شب و هم در نزدیکی حیوانات کار کند. در همین حال، T7 LNG به مزارع اجازه می دهد سوخت، کود و برق اضافی قابل فروش خود را بسازند. تولیدکنندگان مواد غذایی می توانند حداقل بخشی از سرمایه گذاری خود را جبران کنند، حتی اگر تأثیر خود را بر روی کره زمین کاهش دهند.