امروز:10 فروردین 1403

DeepMind یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد کرد که می تواند به تولید فیلمنامه های خشن کمک کند

آیا تا به حال به ایده ای برای فیلم یا نمایشنامه ای فکر کرده اید که می دانید موفقیت آمیز خواهد بود، اما به نوشتن فیلمنامه نرسیده اید؟ DeepMind Alphabet یک ابزار هوش مصنوعی ساخته است که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. دراماترون یک ابزار به اصطلاح “نوشتن مشترک” است که می تواند توصیف شخصیت ها، نقاط طرح، توضیحات مکان و دیالوگ را ایجاد کند. ایده این است که نویسندگان انسانی قادر خواهند بود آنچه را که دراماترون به دست می‌دهد را گردآوری، ویرایش و بازنویسی کنند و در یک فیلمنامه مناسب بنویسند. به آن مانند ChatGPT فکر کنید، اما با خروجی که می توانید آن را در یک فیلمنامه فیلم پرفروش ویرایش کنید.

برای شروع، به یک کلید OpenAI API و اگر می‌خواهید خطر خروجی متن توهین‌آمیز Dramatron را کاهش دهید، به یک کلید API Perspective نیاز دارید. برای آزمایش دراماترون، ایده فیلمی را که در حدود 15 سالگی داشتم، در لاگ لاگین قرار دادم که اگر Kick-Ass من را شکست نمی داد، قطعاً موفقیت آمیز بود. دراماترون به سرعت عنوانی را به وجود آورد که منطقی بود و توصیف شخصیت، صحنه و محیط. دیالوگی که هوش مصنوعی ایجاد کرد، منطقی بود، اما پیش پا افتاده بود. در غیر این صورت، تقریباً انگار دراماترون توضیحات را مستقیماً از ذهنم بیرون کشید، از جمله یکی برای صحنه‌ای که من در خط لاگ به آن دست نزدم.

بر اساس مقاله ای که تیم پشتیبان دراماترون امروز ارائه کرد، ظاهراً نمایشنامه نویسان موافق بودند. برای آزمایش این ابزار، محققان 15 نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس را برای نوشتن فیلمنامه به همراه آوردند. طبق این روزنامه، نمایشنامه نویسان گفتند که از این ابزار برای ساخت یک نمایشنامه کامل استفاده نخواهند کرد و دریافتند که خروجی هوش مصنوعی می تواند فرمولی باشد. با این حال، آنها پیشنهاد کردند که دراماترون برای ساختن جهان مفید باشد یا به آنها کمک کند تا رویکردهای دیگر را از نظر تغییر عناصر طرح یا شخصیت‌ها کشف کنند. آنها خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی می تواند برای “تولید ایده خلاق” نیز مفید باشد.

گفتنی است، یک نمایشنامه نویس چهار نمایشنامه را روی صحنه برد که از «فیلمنامه های ویرایش شده و بازنویسی شده» که آنها با کمک دراماترون نوشته بودند استفاده کرد. دیپ مایند گفت که در اجرا، بازیگران باتجربه با مهارت‌های بداهه «از طریق بازیگری و تفسیر به فیلمنامه‌های دراماترون معنا بخشیدند».

استفاده از ابزار هوش مصنوعی ممکن است سوالاتی را در مورد نویسندگی و اینکه چه کسی (یا چه چیزی) باید اعتبار یک اسکریپت را دریافت کند، ایجاد کند. سال گذشته، دادگاه استیناف بریتانیا حکم داد که هوش مصنوعی را نمی توان از نظر قانونی به عنوان مخترع در یک حق اختراع معرفی کرد. DeepMind خاطرنشان می‌کند که Dramatron می‌تواند قطعاتی از متن را که برای آموزش مدل زبان استفاده شده است، تولید کند، که اگر در اسکریپت تولید شده استفاده شود، می‌تواند منجر به اتهام سرقت ادبی شود. دیپ مایند گفت: «یکی از راه‌های کاهش احتمالی این است که نویسنده انسانی به دنبال زیر رشته‌هایی از خروجی‌ها برای کمک به شناسایی سرقت ادبی باشد.

اشتراک گذاری