امروز:10 فروردین 1403

سم بنکمن-فرید می‌گوید هفته آینده درباره سقوط FTX شهادت خواهد داد

سام بنکمن-فرید، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق FTX امروز گفت که هفته آینده در مقابل کنگره شهادت خواهد داد. پس از رفت و برگشت توییتر با رئیس کمیته، نماینده ماکسین واترز، او پذیرفت که در مورد سقوط ناگهانی صرافی ارز دیجیتال شهادت دهد. من هنوز به بسیاری از داده هایم – حرفه ای یا شخصی – دسترسی ندارم. بنابراین، محدودیتی برای آنچه می توانم بگویم وجود دارد، و من آنقدر که می خواهم مفید نخواهم بود.» اما از آنجایی که کمیته هنوز فکر می کند مفید خواهد بود، من حاضرم در روز سیزدهم شهادت بدهم. کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان روز سه شنبه جلسه ای را در مورد تحقیق درباره FTX برگزار خواهد کرد.

موافقت او برای شهادت، ظاهری مشابه هفته گذشته است که در توییتی نوشت که تنها پس از پایان “یادگیری و بررسی” آنچه منجر به سقوط سریع شرکت شد، ظاهر می شود. واترز پاسخ داد: “بر اساس نقش شما به عنوان مدیر عامل و مصاحبه های رسانه ای شما در چند هفته گذشته، برای ما واضح است که اطلاعاتی که تاکنون دارید برای شهادت کافی است.”

به گفته وال استریت ژورنال، شهادت او برای کمیته مجلس نمایندگان احتمالاً از راه دور خواهد بود. رهبران کمیته بانکی سنا، که هفته آینده یک جلسه استماع جداگانه FTX برگزار می کنند، تهدید کرده اند که اگر او نیز حاضر نشود در مقابل هیئت آنها حاضر شود، او را احضار خواهند کرد. اما از آنجایی که او در باهاما زندگی می کند، ممکن است اجرای آن سخت باشد.

شهادت او می تواند شامل یک رویارویی عمومی با جان جی. ری سوم، مدیر عامل فعلی FTX باشد که بر روند ورشکستگی نظارت می کند، که او نیز روز سه شنبه شهادت می دهد. ری در مورد «اظهارات عمومی نامنظم و گمراه‌کننده» بانکمن-فرید درباره FTX حرفی نزده است. هرگز در طول حرفه‌ام چنین شکست کاملی در کنترل‌های شرکتی و فقدان کامل اطلاعات مالی قابل‌اعتماد که اینجا اتفاق افتاده است ندیده‌ام.

Bankman-Fried ماه گذشته پس از اینکه بایننس از معامله خرید FTX کناره گیری کرد، استعفا داد و دلیل آن نگرانی هایی بود که در حین انجام بررسی های لازم کشف شد. سپس FTX برای محافظت از ورشکستگی فصل 11 اقدام کرد و این سقوط را محدود کرد. این شرکت در حال حاضر با بیش از 100000 طلبکار مواجه است، اما این تعداد می تواند به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

هالیوود، که هرگز صنعتی برای رد کردن یک داستان پرمخاطب سقوط بود، به سرعت شروع به کار کرد. آمازون قبلاً یک سری محدود درباره FTX که توسط برادران روسو ساخته شده بود، سبز کرده است.

اشتراک گذاری