امروز:6 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، تسلا در حال طراحی مجدد مدل 3 برای کاهش هزینه‌های تولید است

به گزارش رویترز، تسلا در حال کار بر روی طراحی مجدد مدل 3 با نام رمز «هایلند» است. هدف این شرکت کاهش پیچیدگی و تعداد قطعات مورد نیاز برای تولید سدان است. طراحی مجدد می تواند شامل تغییراتی در نمای بیرونی و عملکرد پیشرانه خودرو باشد. همچنین گفته می‌شود که این پروژه بر اساس بازسازی مدل S 2021 ساخته می‌شود. با این حال، مشخص نیست که آیا مدل 3 بازطراحی‌شده دارای فرمان بحث‌برانگیز موجود در برادر گران‌تر خود باشد یا خیر.

رویترز گزارش می دهد که کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای تولید مدل 3 جدید را در سه ماهه سوم سال 2023 آغاز خواهد کرد. کارخانه فریمونت این شرکت نیز این سدان بازطراحی شده را خواهد ساخت. مشخص نیست که تسلا چقدر انتظار دارد در مدل 3 جدید صرفه جویی کند، و همچنین مشخص نیست که آیا این شرکت صرفه جویی در هزینه را به مصرف کنندگان منتقل خواهد کرد یا خیر. تسلا در حال حاضر برای هر خودرویی که تولید می کند حدود 9500 دلار سود دارد. رویترز همچنین اشاره ای به اینکه آیا این به روز رسانی دارای سلول های باتری نسل بعدی خودروساز 4680 خواهد بود یا خیر، اشاره ای نمی کند. در سال 2020، ایلان ماسک گفت که طراحی جدید باتری تسلا را قادر می سازد تا ظرف سه سال یک خودروی الکتریکی 25000 دلاری تولید کند.

می توان حدس زد که حتی اگر جدول زمانی 2023 دقیق باشد، ممکن است تغییر کند. رویترز اخیراً بهترین سابقه را با گزارش‌های تسلا نداشته است و اینطور نیست که این شرکت در مورد پایبندی به ضرب‌الاجل‌ها نیز عالی باشد. برای مثال، زمانی که این خودروساز برای اولین بار Cybertruck را معرفی کرد، ایلان ماسک گفت که تولید حجمی آن در سال 2021 آغاز می شود. این تاریخ ابتدا به سال 2022 و سپس به سال 2023 کاهش یافت.

اشتراک گذاری