امروز:13 اردیبهشت 1403

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ممنوعیت فروش خودروها و وانت های بنزینی از سال 2035 موافقت کردند

قانونگذاران اروپایی از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا خواسته اند تا با طرحی موافقت کنند که عملاً فروش خودروها و وانت های گازسوز را تا سال 2035 ممنوع می کند. آنها به توافق رسیده اند که اهداف کاهش بازبینی شده کمیسیون برای خودروهای سواری و وسایل نقلیه سبک را تصویب کنند. ‘ انتشار دی اکسید کربن. پیشنهاد کمیسیون، که قانونگذاران اروپایی در ماه ژوئن به آن رای مثبت داده بودند، با هدف کاهش صددرصدی آلاینده های تولید شده توسط وسایل نقلیه جدید در این دسته ها در مدت 13 سال است. این امر بدون توقف فروش خودروهای گازسوز و فروش مدل‌های بدون آلایندگی تنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

یان هویتما، مذاکره کننده ارشد پارلمان اروپا گفت:

“خرید و رانندگی خودروهای بدون آلایندگی برای مصرف کنندگان ارزان تر خواهد شد. من خوشحالم که امروز با شورا در مورد بازنگری بلندپروازانه اهداف برای سال 2030 به توافق رسیدیم و از هدف 100٪ برای سال 2035 حمایت کردیم. این بسیار مهم است. برای رسیدن به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 و رانندگی تمیز مقرون به صرفه تر.”
بر اساس این قرارداد، خودروهای جدید از سال 2030 نیز باید از کاهش 55 درصدی انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با سطح سال 2021 پیروی کنند. وانت ها باید با کاهش 50 درصدی مطابقت داشته باشند. علاوه بر این، توافقنامه بیان می کند که بودجه موجود اتحادیه اروپا باید برای انتقال به خودروهای بدون آلایندگی و فناوری های مرتبط در آینده هزینه شود. کمیسیون همچنین متعهد شده است که هر دو سال یک بار گزارشی را منتشر کند که در آن جزئیات پیشرفت منطقه به سمت تحرک جاده ای بدون آلایندگی از سال 2025 آغاز می شود.

پارلمان و شورای اروپا هنوز باید قبل از رسمی شدن این توافق نامه را تایید کنند و ممکن است قبل از آن تغییراتی در آن اعمال شود. به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قصد دارد پیش‌نویسی را در مورد نحوه فروش خودروهایی که با سوخت دی‌اکسید کربن خنثی می‌شوند پس از سال 2035 تهیه کند. با توجه به این موضوع، خودروسازان مدتی است که خود را برای تغییر به سمت خودروهای بدون آلایندگی آماده می‌کنند، زیرا دولت‌های اطراف جهان قوانینی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی تصویب می کند. فهرست خودروسازانی که متعهد شده‌اند در سال‌های آینده کاملاً الکتریکی شوند، همچنان در حال رشد است: برای مثال، فورد سال گذشته اعلام کرد که خودروهای مصرف‌کننده‌اش تا سال 2030 کاملاً برقی خواهند شد، در حالی که جنرال موتورز قصد دارد آلاینده‌های آلاینده‌ها را از تمام کارهای سبک جدید خود حذف کند. وسایل نقلیه” تا سال 2035.

اشتراک گذاری