امروز:31 فروردین 1403

تلگرام پست های پولی در iOS خواهد بست

تلگرام و کاربران آن به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر از این پلتفرم هستند. یکی از روش هایی که کاربران امتحان کرده اند استفاده از ربات های پرداخت شخص ثالث برای فروش پست های فردی پولی در کانال های خود است. با این حال، پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام می گوید که این شرکت مجبور شد به دلیل شکایت اپل، پست های پولی را در iOS ببندد.

دوروف گفت: «عالی بود» که سازندگان تقریباً کل مبلغی را که طرفداران یا مشترکانشان برای یکی از پست‌هایشان پرداخت می‌کردند دریافت می‌کردند. او نوشت: «متاسفانه، ما از اپل خبر دریافت کردیم که آن‌ها از این که تولیدکنندگان محتوا از تلاش‌های خود بدون پرداخت مالیات 30 درصدی به اپل درآمدزایی می‌کنند، راضی نیستند. از آنجایی که اپل کنترل کاملی بر اکوسیستم خود دارد، ما هیچ جایگزینی جز غیرفعال کردن چنین پست‌های پولی در دستگاه‌های iOS نداشتیم.

«مالیات 30 درصدی» به کاهشی اطلاق می‌شود که اپل از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و خریدهای اپلیکیشن می‌گیرد. هزینه‌های اپ استور این شرکت هدف انتقاد بسیاری از گوشه‌ها، از جمله ناشران اخبار، Spotify و شاید معروف‌ترین آنها، Epic Games بوده است.

دوروف از اپل انتقاد کرد و مدعی شد که اپل یک انحصار است که «از تسلط بر بازار خود به قیمت هزینه میلیون‌ها کاربر که در تلاش برای کسب درآمد از محتوای خود هستند سوء استفاده می‌کند». او ابراز امیدواری کرد که قانون‌گذاران در حوزه‌های قضایی مختلف «قبل از اینکه اپل رویاهای بیشتری را نابود کند و کارآفرینان بیشتری را در هم بکوبد» اقدام کنند.

مدیر عامل تلگرام اضافه کرد که تیم او در حال کار بر روی راه هایی است تا به سازندگان گزینه های آسان برای استفاده از محتوای خود را ارائه دهد. او قصد دارد به آنها کمک کند تا این کار را «خارج از اکوسیستم محدودکننده اپل» انجام دهند.

تلگرام ویژگی های پولی را در ماه ژوئن با اشتراک Premium ماهانه 5 دلار معرفی کرد. با این کار حجم آپلود فایل‌های بزرگ‌تر، دانلود سریع‌تر، امکان دنبال کردن کانال‌های بیشتر و گزینه پین ​​کردن چت‌ها باز می‌شود. در حالی که خود این شرکت هنوز از پست‌های پولی استقبال نکرده است، دیدن سازندگانی که سعی می‌کنند راه‌های کسب درآمد از تلگرام را پیدا کنند – حتی اگر اپل خیلی از این موضوع خوشحال نباشد، جالب است.

اشتراک گذاری