امروز:14 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک می گوید توییتر قبل از بازگرداندن حساب های ممنوعه، یک «شورای اعتدال» تشکیل خواهد داد

اکنون که ایلان ماسک مالک این شرکت است، توییتر عجله ای برای تغییر سیاست محتوای بزرگ ندارد. ماسک اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی شورای تعدیل را با اعضایی که «دیدگاه‌های بسیار متنوعی» دارند تشکیل خواهد داد. این کارآفرین می‌گوید تا زمانی که آن شورا تشکیل نشود، هیچ تصمیم «مهم» در مورد محتوای یا ممنوعیت لغو وجود نخواهد داشت.

ماسک نامی از اعضای شورا یا جدول زمانی برای ایجاد این شورا ارائه نکرده است. ما از توییتر پرسیده‌ایم که آیا می‌تواند درباره استراتژی نظر بدهد یا جزئیات بیشتری ارائه دهد، و اگر بیشتر بشنویم به شما اطلاع خواهیم داد.

رئیس تسلا قول داده است که تغییرات اساسی در سیاست اعتدال توییتر ایجاد کند، مانند کاهش قوانین کلی و محدود کردن ممنوعیت های دائمی برای افرادی مانند دونالد ترامپ. با این حال، برنامه‌های شورا نشان می‌دهد که ماسک ممکن است مدتی طول بکشد تا یک رویکرد جدید را اجرا کند و ممکن است حداقل بخشی از مسئولیت را به او واگذار کند. او اخیراً سعی کرد به تبلیغ‌کنندگان اطمینان دهد که توییتر به یک «منظره جهنمی رایگان برای همه» تبدیل نخواهد شد که در آن تبلیغات در کنار پست‌های وحشتناک اجرا می‌شوند.

توییتر یک شورای تعدیل محتوا با دیدگاه های بسیار متنوع تشکیل خواهد داد.

هیچ تصمیم مهم محتوایی یا بازگرداندن حساب قبل از تشکیل شورا اتفاق نخواهد افتاد.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 28 اکتبر 2022
این بدان معنا نیست که ماسک از تصمیم گیری های سریع اجتناب می کند. او پیش از این چندین مدیر اجرایی از جمله ویجایا گاد، رئیس سیاستگذاری را برکنار کرده است. طبق گزارش‌ها، ماسک به کارکنان رده‌بندی اطلاع داده است که به اندازه‌ای که می‌ترسد، افراد را اخراج نمی‌کند، اما همچنان انتظار می‌رود که در یک زمان نسبتاً کوتاه، مشاغل خود را اخراج کند. اعتقاد بر این است که مهندسان تسلا به بررسی کد کمک می‌کنند که می‌تواند منجر به اصلاحات فنی شود.

اگر و زمانی که شورا بیاید، منتقدان آن را از نزدیک تماشا خواهند کرد. محافظه‌کاران مدت‌هاست که توییتر را متهم کرده‌اند که دیدگاه‌های راست‌گرایان را ساکت می‌کند، و تا آنجا پیش رفته‌اند که قوانین ایالتی را وضع کرده‌اند که شبکه‌های اجتماعی را مجبور به ارسال محتوای بیشتر می‌کند. با این حال، برخی دیگر این ادعاها را رد کرده و مدعی شده‌اند که اعتدال قوی برای جلوگیری از جلب توجه سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست ضروری است. یک پانل تعدیل به لحاظ نظری به هر دو طرف بحث می‌پردازد، اما اثربخشی آن در این مرحله هنوز ثابت نشده است.

اشتراک گذاری