امروز:14 اردیبهشت 1403

معرفی انواع شیشه سکوریت رنگی

امروزه شیشه رنگی نقش بزرگی را در زمینه ی دکوراسیون داخلی ایفا می کند. شیشه های رنگی انواع مختلفی دارند که بر اساس کاربرد آن به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. استفاده از آن ها با تلفیق نورهای طبیعی و مصنوعی در زمان های مختلف ترکیب رنگ های متفاوتی را ایجاد می کند که به نوبه ی خود می تواند زیبایی خاصی در محیط ایجاد کند. شیشه های رنگی در طراحی معماری قدیمی استفاده های بسیاری داشته که ما می توانیم آن را در بناهای تاریخی شاهد باشیم.

انواع شیشه رنگی

اگر شما هم قصد خرید شیشه رنگی را داشته باشید متوجه شده اید که انواع مختلفی از آن وجود دارد که انتخاب را برای شما سخت می کند از این رو هم ما قصد داریم که آن ها را برای شما معرفی کنیم.

شیشه رنگی مات

شما می توانید شیشه های رنگی مات را در ضخامت های 6-8-12-14-18-20 میل بیابید. شیشه رنگی مات را می توان کلاسیک دانست که در خانه هایی که ساکنین آن به حریم خصوصی اهمیت بسیاری می دهند بیشتر دیده می شوند.

شیشه رنگی هوشمند

شیشه رنگی هوشمند هم به گونه ای طراحی شده که شما به وسیله ی یک کنترل یا ریموت این امکان را دارید که رنگ دلخواه خود را روی شیشه اعمال کنید. با این حال به این موضوع دقت کنید که این شیشه ها با برق کار میکنند. شیشه رنگی هوشمند را می توان یک کالای پیشرفته دانست.

ویژگی شیشه رنگی

شیشه رنگی قابلیت دریافت نور و انرژی و در عین حال جلوگیری از امواج گسیل شده با طول موج بالا را دارد. در شیشه رنگی های قدیمی به این نکات توجه نمی شد که طیف های فروسرخ و فرابنفش با حساسیت بینایی انسان ها سازگاری چندانی ندارد. اما امروزه با پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده به این نکات توجه بیشتری می شود. شما می توانید شیشه رنگی را امروز خریداری کنید و مطمئن باشید که با حساسیت های چشمی تطابق دارد.

شیشه رومیزی

امروزه افراد بیشتری تمایل دارند تا شیشه رومیزی را به جای میزهای چوبی انتخاب کنند. می توان گفت دلیل این انتخاب چندان هم بیراه نیست چرا که شیشه مزایای بسیار بیشتری نسبت به سایر مواد دارد. از طرفی قیمت مناسب تر آن نسبت به چوب باعث شده تا بتواند سریع تر جای خود را در این صنعت بگیرد. شما می توانید شیشه رومیزی را در ضخامت های مختلفی اعم از 6-10-16-20 میل تهیه کنید. شیشه رومیزی که یا به منظور محافظت از چوب میزها یا به تنهایی به منظور ساخت میز استفاده می شود. شیشه های رومیزی علاوه بر ضخامت های مختلف، در رنگ بندی های متفاوتی اعم از کریستال، دودی، سفید، سبز، آبی، برنز هم قابل استفاده می باشد.

مزیت های شیشه رومیزی

به عنوان یکی از مزیت های شیشه رو میزی می توان به نصب بسیار آسان آن اشاره کرد. شما بعد از دریافت آن می توانید بدون نیاز به نصاب به راحتی شیشه رومیزی را نصب نمائید. یکی دیگر از مزیت های شیشه رومیزی که می تواند مزیت بسیار خوبی هم باشد تمیز شدن سریع شیشه است. از آن جایی که ما در روز بی نهایت با میز سر و کار داریم، قطعا آلودگی هایی روی آن ایجاد می شود که تمیز شدن سریع آن می تواند بسیار با اهمیت باشد. این موضوع بخصوص در خانه هایی که بچه کوچک دارند باعث خشنودی می شود. آنتی باکتریال بودن شیشه رومیزی را می توان مزیت بعدی آن دانست. در شرایطی که یک میز فلزی با مایعات برخورد داشته باشد، در گذر زمان زنگ می زند یا میز چوبی باد میکند. اما شما هیچ کدام از این مشکلات را با شیشه رومیزی نخواهید داشت چرا که هیچ چیزی به آن نفوذ نمی کند.

اگر دقت کنید روی میزهای چوبی پس از مدتی خط و خش هایی دیده می شود که از زیبایی آن می کاهد. این در شرایطی است که شیشه رومیزی در مقایسه با سایر متریال بسیار کم تر خط و خش در بر می گیرد. چه بسا برخی از مدل ها در بازار موجود هستند که که از ویژگی ضد خش بودن برخوردارند. از طرف دیگر زمانی که شما از شیشه رومیزی استفاده می کنید جلوه بسیار زیباتری به هر شی اطراف میز یا روی میز می دهید. این مسئله به خاطر ویژگی شفافیت و انعکاس نور آن می باشد. از طرفی به خاطر حالت آینه ای خود باعث می شود تا محیط بزرگ تر جلوه داده شود.

شیشه سکوریت

احتمالا اسم شیشه سکوریت به گوش شما خورده است یا شاید کمی با آن آشنایی داشته باشید. شاید بارها آن را لمس کرده و نام آن را نمی دانستید. شیشه سکوریت در ضخامت های یکسان با شیشه های ساده در بازار وجود دارد با این تفاوت که مقاومت شکنندگی آن تا حدود 5 برابر بیشتر است. حتی در صورتی که بشکنند هم به قطعه هایی کوچک با لبه های صیقلی بدل خواهند شد.

استفاده از شیشه سکوریت

بعد از تعریف شیشه سکوریت نوبت به استفاده ی آن می رسد. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که از این شیشه ها در چه محل هایی استفاده می شود! در جواب این سوال باید گفت مکان هایی که استحکام در برابر حرارت و ایمنی ملاک باشد، استفاده از شیشه سکوریت شرط است. اغلب این شیشه ها در صنعت خودروسازی استفاده می شوند. از طرفی در ساختمان سازی هم از این شیشه ها بهره می گیرند. در مکان هایی که امکان آسیب و ضرر رسیدن به افراد وجود داشته باشد، استفاده از شیشه سکوریت عاقلانه تر می باشد.

سازه های بدون قابل مانند درهای ورودی گزینه هایی هستند که شیشه سکوریت در آن ها به کار می رود. جالب است بدانید که امکان برش یا فرم دهی شیشه سکوریت وجود ندارد و همه ی فرایند ها اعم از سوراخ کردن، برش و غیره باید قبل از سکوریت کردن شیشه صورت گیرد. ما در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی شیشه رنگی، شیشه رومیزی و شیشه سکوریت بپردازیم. امیدوارم که مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.