امروز:20 اردیبهشت 1403

بی ام و ۱.۷ میلیارد دلار برای ساخت خودروهای برقی در ایالات متحده هزینه خواهد کرد

این روز بزرگی برای سرمایه گذاری های عظیم خودروهای برقی در ایالات متحده است. مدیر بایدن اوایل امروز اعلام کرد که ۲.۸ میلیارد دلار به شرکت‌هایی که مواد باتری خودروهای برقی را توسعه می‌دهند، اهدا می‌کند و اکنون BMW می‌گوید ۱.۷ میلیارد دلار دیگر برای ساخت خودروهای الکتریکی در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 1 میلیارد دلار برای توسعه کارخانه تولید اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی برای ساخت خودروهای برقی اختصاص خواهد یافت، در حالی که 700 میلیون دلار باقی مانده برای ساخت یک تاسیسات باتری ولتاژ بالا در شهری مجاور به نام وودراف در نظر گرفته شده است.

کارخانه اسپارتانبورگ، همانطور که این شرکت تاسیسات تولیدی نامیده است، خانه وسایل نقلیه محبوب “X” این شرکت است. اکنون، به گفته الیور زیپس، رئیس گروه آمریکایی BMW، این خودرو به خانه استراتژی برقی سازی BMW تبدیل خواهد شد. او اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال 2030 حداقل شش خودروی الکتریکی BMW X بسازد، که همچنین زمانی است که دولت بایدن قصد دارد خودروهای الکتریکی را نصف فروش خودروهای جدید ایالات متحده کند.

ب‌ام‌و همچنین قصد دارد سلول‌های باتری نسل ششم را با استفاده از فناوری Envision AESC بسازد که کارخانه باتری فوق‌الذکر را می‌سازد. این شرکت ادعا می‌کند که باتری‌های جدید 20 درصد تراکم انرژی بیشتری نسبت به فناوری فعلی خود دارند، همچنین 30 درصد شارژ سریع‌تر و برد طولانی‌تر دارند. علاوه بر این، آنها با استفاده از مواد معدنی ثانویه و انرژی های تجدیدپذیر در طول تولید، حدود 60 درصد انتشار CO2 کمتری را شامل می شوند.

اشتراک گذاری