امروز:7 اردیبهشت 1403

مک پرو بعدی اپل می تواند دارای تراشه M2 با حداکثر 48 هسته پردازنده باشد

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، در میان کامپیوترهای جدیدی که اپل قصد دارد در ماه های آینده معرفی کند، نسخه M2 مک پرو است. Gurman در آخرین خبرنامه Power On خود، گزارش می دهد که این شرکت در حال آزمایش نسخه ای از دسکتاپ پیشرفته خود است که دارای یک چیپست با CPU 24 هسته ای و GPU 76 هسته ای و همچنین 192 گیگابایت حافظه است. او پیش‌بینی می‌کند که اپل در نهایت به مشتریان اجازه می‌دهد بین دو چیپ‌ست مختلف هنگام پیکربندی مک پرو یکی را انتخاب کنند. در حال حاضر، گورمن آن‌ها را «M2 Ultra» و «M2 Extreme» نامیده است.

او می‌نویسد: «اعتقاد من این است که Mac Pro با گزینه‌هایی برای 24 و 48 هسته‌های CPU و 76 و 152 هسته‌های گرافیکی – همراه با حداکثر 256 گیگابایت حافظه ارائه می‌شود. گورمن اضافه می‌کند که این تراشه‌ها حداقل دو یا چهار برابر قدرتمندتر از M2 Max خواهند بود، پردازنده‌ای که اپل هنوز اعلام نکرده است. برای در نظر گرفتن این تعداد هسته ها، M2 پایه دارای 8 هسته CPU و 10 هسته GPU است. در همین حال، انتظار می رود که M2 Max معرفی نشده دارای 12 هسته CPU و 38 هسته GPU باشد.

قبل از ورود مک پرو جدید، گورمن انتظار دارد اپل نسخه های به روز مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و همچنین مک مینی جدید را معرفی کند. به گفته وی، جدیدترین لپ‌تاپ‌های پیشرفته اپل دارای تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max این شرکت هستند، در حالی که مک مینی با همان سیلیکون M2 موجود در مک بوک ایر 2022 عرضه می‌شود. گورمن خاطرنشان می کند که اپل یک نسخه M2 Pro از مک مینی را نیز به صورت داخلی آزمایش کرده است، اگرچه او اشاره ای نمی کند که آیا شرکت قصد دارد آن نسخه از رایانه را منتشر کند یا خیر. این دستگاه‌ها باید در ماه‌های آینده وارد بازار شوند.

اشتراک گذاری