امروز:8 اردیبهشت 1403

ترور میلتون، بنیانگذار نیکولا، به سه اتهام کلاهبرداری محکوم شد

ترور میلتون، بنیانگذار و رئیس اجرایی سابق نیکولا، به دلیل فریب دادن سرمایه گذاران شرکت خودروهای الکتریکی در مورد تجارت و فناوری آن، به سه فقره کلاهبرداری مجرم شناخته شد.

در مجموع، او در یک فقره کلاهبرداری اوراق بهادار و دو فقره کلاهبرداری با سیم مجرم شناخته شد. او به اتهام کلاهبرداری در اوراق بهادار تبرئه شد. حکم او برای 27 ژانویه تعیین شده است. او با 20 سال زندان مواجه است.

میلتون سال گذشته توسط هیئت منصفه فدرال به این اتهامات متهم شد و دادستان‌ها به دروغ‌های ادعایی متعددی از جمله بسیاری از آنها در توییتر، در مصاحبه‌های پادکست و سایر رسانه‌ها اشاره کردند. دادستان ها ادعا کردند که او در تلاش برای افزایش سهام سازنده خودروهای برقی، در مورد “تقریباً تمام جنبه های تجارت” دروغ گفته است.

کمیسیون SEC در سال 2020، پس از آن که هیندنبورگ ریسرچ علناً نیکولا را به اجرای یک «حفظ دقیق» برای گمراه کردن مردم در مورد وضعیت نیمه الکتریکی خود، نیکولا وان، متهم کرد، شروع به تحقیق کرد. در حالی که این شرکت ویدئویی منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد کامیون را «در حال حرکت در جاده‌ای با سرعت بالا» نشان می‌دهد، هیندنبورگ گفت که کامیون در واقع «به بالای تپه‌ای در یک مسیر دورافتاده از جاده یدک‌کش شده و به سادگی از آن فیلم گرفته شده است. در حال غلتیدن از تپه.» این شرکت در نهایت 125 میلیون دلار برای تسویه اتهامات مدنی با SEC در سال 2021 پرداخت کرد.

در طول محاکمه، وکیل مدافع میلتون استدلال کرد که این ویدیو صرفاً «جلوه‌های ویژه» است و «مطمئناً استفاده از جلوه‌های ویژه جرم نیست». اما دادستان ها چندین ادعای نادرست دیگر از سوی میلتون، که در توییتر بسیار فعال بود، مطرح کردند. به گزارش تایمز، دادستان ها گفتند که میلتون همچنین درباره داشتن “قراردادهای الزام آور با شرکت های حمل و نقل” که در واقع رزرو وسایل نقلیه قابل لغو است، دروغ گفته است. دادستان ها همچنین به ادعای میلتون در مورد ساخت “هیدروژن سبز” اشاره کردند، در حالی که شرکت هنوز هیچ تولید نکرده بود.

اشتراک گذاری