امروز:5 اردیبهشت 1403

کارگران اپل استور در اوکلاهاما سیتی رای به اتحادیه دادند

کارگران فروشگاه اپل که حداقل از اوایل سال جاری قصد تشکیل اتحادیه داشتند، از استفاده از چت های رمزگذاری شده برای سازماندهی مخفیانه فاصله زیادی گرفته اند. در ماه ژوئن، یک فروشگاه اپل در مریلند اولین مکانی بود که اتحادیه در ایالات متحده تشکیل شد. اکنون، یکی دیگر از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در اوکلاهاما سیتی به اتحادیه‌سازی رأی داده است و دومین فروشگاه اپل در ایالات متحده است که به طور رسمی سازماندهی می‌کند. به گزارش وال استریت ژورنال، این گروه خود را اتحاد کارگران پن اسکوئر می نامد، زیرا این فروشگاه در مرکز خرید پن اسکوئر شهر اوکلاهما سیتی واقع شده است.

حدود 100 کارمند واجد شرایط عضویت در اتحادیه در فروشگاه هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی هیئت ملی روابط کار، 56 نفر از این کارگران به تشکیل اتحادیه رای مثبت دادند و 32 نفر رای مخالف دادند. این گروه اکنون در حال برنامه ریزی برای پیوستن به Communications Workers of America است که نماینده کارگران شرکت هایی مانند AT&T و Verizon نیز می باشد. Charity Lassiter، یکی از کارمندان فروشگاه اوکلاهما سیتی و یکی از اعضای کمیته سازماندهی، به ژورنال گفت: “اکنون که ما در انتخابات پیروز شدیم، امیدواریم که مدیریت روی میز بیاید تا بتوانیم به طور جمعی در جهت تلاش کنیم. ساختن شرکتی که کارگران را بر سود اولویت می‌دهد و کارکنان را تشویق به پیشرفت می‌کند.”

در همین حال، یکی از سخنگویان اپل در بیانیه ای به این نشریه گفت: “ما معتقدیم که رابطه باز، مستقیم و مشارکتی که با اعضای ارزشمند تیم خود داریم بهترین راه برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتریان و تیم هایمان است. مفتخریم که به اعضای تیم خود پاداش قوی و مزایای استثنایی ارائه می دهیم.”

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که اپل راه‌هایی برای منصرف کردن کارگران از تشکیل اتحادیه پیدا کرده است. همین چند روز پیش، بلومبرگ گزارش داد که این غول فناوری به کارکنان خود مزایای جدیدی مانند مزایای بهداشتی اضافی و بودجه برای فرصت های آموزشی را ارائه می دهد. با این حال، طبق گزارش ها، غول فناوری از مزایای اعضای اتحادیه که اکنون باید برای آنها مذاکره کنند، خودداری می کند. زمانی که صحبت‌ها در مورد تلاش‌های سازمان‌دهی کارگران داغ شد، طبق گزارش‌ها، شرکت مدیران خود را به نکات ضد اتحادیه مسلح کرد. کارمندان به طور رسمی غول فناوری را به سرنگونی اتحادیه متهم کردند، و NLRB در این ادعا که اپل کارکنان را زیر نظر داشت، دسترسی محدود به آگهی‌های طرفدار اتحادیه و کمک به جلسات مخاطبان اسیر برای ارائه پیام‌های ضد اتحادیه‌اش، شایستگی پیدا کرد. جلسه استماع قرار است در ماه دسامبر در برابر قاضی NLRB برگزار شود مگر اینکه همه طرف های درگیر در مورد توافق توافق کنند.

اشتراک گذاری