امروز:30 فروردین 1403

متا در حال حذف قالب مقالات فوری خود برای اخبار است

شرکت متا به Engadget تایید کرد که پشتیبانی از Instant Articles را تا اواسط آوریل به پایان خواهد رساند. این فرمت را در سال 2015 به فیس بوک معرفی کرد تا به بارگذاری سریع مقالات خبری در دستگاه های تلفن همراه کمک کند. با این حال، گفته می شود که این شرکت در حال بازسازی و هدایت منابع بیشتری به محصولات اصلی خود است – از جمله ویژگی های متمرکز بر ویدئو مانند Reels.

یکی از سخنگویان متا به Engadget گفت: «در حال حاضر کمتر از 3 درصد از آنچه مردم در سراسر جهان در فید فیس بوک می بینند، پست هایی با پیوند به مقالات خبری است. و همانطور که در اوایل سال جاری گفتیم، به عنوان یک کسب و کار، سرمایه گذاری بیش از حد در زمینه هایی که با اولویت های کاربر مطابقت ندارند، منطقی نیست. این شرکت خاطرنشان کرد که کاربرانش زمان بیشتری را صرف تماشای ویدیوها، به ویژه ویدیوهای کوتاه می‌کنند و می‌خواهند اخبار و محتوای سیاسی کمتری در فیسبوک ببینند.

Axios که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، خاطرنشان کرد که متا سرمایه گذاری خود را در محتوای خبری کاهش داده است، مانند پایان دادن به پرداخت هایی که به ناشران آمریکایی برای گنجاندن مقالات آنها در برگه اخبار می دهد. این شرکت همچنین هفته گذشته اعلام کرد که پلتفرم خبرنامه بولتن را تا اوایل سال 2023 بسته خواهد کرد.

جدول زمانی اواسط آوریل برای قطع شدن پشتیبانی از مقالات فوری به ناشران شش ماه فرصت می دهد تا استراتژی های فیس بوک خود را دوباره ارزیابی کنند. پس از آن، وقتی روی پیوندی به یک مقاله خبری در برنامه های تلفن همراه فیس بوک ضربه می زنید، به وب سایت های خود ناشران هدایت می شوید.

متا اشاره کرد که از زمانی که Instant Articles را معرفی کرد، تجربه وب تلفن همراه به دلیل سرعت اینترنت سریعتر و دستگاه های قدرتمندتر به طور کلی بهبود یافته است. به این ترتیب، پیشنهاد می‌شود که این ارتقاء مقاله‌های فوری را برای بسیاری از افرادی که به داستان‌های مبتنی بر متن دسترسی دارند غیرضروری کرده است. با این حال، ممکن است به زودی متوجه شوید که برخی از مقالات بسته به بارگذاری صفحه وب‌سایت‌های ناشران، بیشتر طول می‌کشد تا روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند.

گوگل سال گذشته زمانی که دیگر فرمت AMP خود را برای ناشران خبری ارزشمند نکرد، عملاً تغییر مشابهی انجام داد. این شرکت اعلام کرد اولویت بندی مقالات خبری که از این قالب در رتبه بندی جستجوی خود استفاده می کنند را متوقف می کند.

اشتراک گذاری