امروز:8 اردیبهشت 1403

ریوین 13000 خودروی برقی را به دلیل مشکل احتمالی کنترل فرمان فراخوان می کند

ریوین به مشتریان خود اطلاع داده است که 13000 خودروی برقی – یا تقریباً تمام کامیون‌های الکتریکی و شاسی‌بلندهایی که تا به حال تحویل داده است – به دلیل مشکلی که باعث می‌شود رانندگان قادر به هدایت و کنترل وسایل نقلیه خود نباشند، فراخوان می‌دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ و وال استریت ژورنال، این شرکت پس از آگاهی از هفت گزارش، این فراخوان را صادر کرد که در آن بست اتصال دهنده بند فرمان به بازوی کنترل بالایی خودرو «ممکن است به اندازه کافی گشتاور نداشته باشد».

در نامه ای که به مشتریان ارسال شد، مدیر اجرایی RJ Scaringe گفت که این شرکت علیرغم تعداد کمی از نقص های گزارش شده “بدون احتیاط فراوان” خودروها را فراخوان می کند. او گفت که بست ممکن است در “شرایط نادر” شل شود و منجر به از دست دادن کنترل فرمان شود، اما هیچ آسیبی در این مورد گزارش نشده است.

در حال حاضر، Rivian دو مدل را در اختیار دارد که عبارتند از کامیون R1T و R1S SUV، اما همچنین برای مالک اقلیت خود آمازون در کارخانه خود در نرمال، ایلینوی، کامیون های تحویل الکتریکی می سازد. مانند بسیاری از بازیگران صنعت خودرو و فناوری، مشکلات زنجیره تامین جهانی در چند سال گذشته بر توانایی تولید آن تأثیر گذاشته است. حتی سعی کرد قیمت پیکاپ R1T خود را به دلیل تورم و کمبود قطعات در اوایل سال جاری 12000 دلار افزایش دهد، اگرچه پس از واکنش شدید مشتریان به سرعت تصمیم خود را تغییر داد.

در جولای 2022، این خودروساز گزارش داد که تولید خود را تقریبا دو برابر کرده و به 4401 دستگاه خودرو برای سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماهه اول رسانده است. این کسری از تولید خودروسازان دیگر است – برای مثال شرکت رقیب تسلا، 258580 خودروی برقی را در مدت مشابه تولید کرد – اما گامی مثبت برای دستیابی به هدف خود برای تولید 25000 خودرو در سال 2022 است.

انتظار نمی رود این فراخوان مانع از رسیدن شرکت به این هدف شود و خودروساز امیدوار است که بتواند تمام خودروهای آسیب دیده را ظرف 30 روز بررسی کند. ریوین به مشتریان گفت که آنها می توانند وسایل نقلیه خود را به مراکز خدماتی بیاورند تا در عرض چند دقیقه بست های وسایل نقلیه خود را سفت کنند. این شرکت همچنین گفت که آنها می توانند ون های تعمیر موبایل را برای مشتریان ارسال کنند. کسانی که علائم احتمالی این مشکل را تجربه می کنند، مانند سر و صدا و لرزش، ممکن است بخواهند آن گزینه را بررسی کنند.

اشتراک گذاری