امروز:8 اردیبهشت 1403

Epic Games و Match Group می‌خواهند اتهامات ضد انحصاری بیشتری را علیه Google مطرح کنند

اپیک گیمز و گروه مچ در تلاش هستند تا شکایت های خود علیه گوگل را گسترش دهند تا اتهامات دیگری علیه این غول جستجو در بر گیرند. در درخواستی که روز جمعه به دادگاه فدرال در ناحیه شمالی کالیفرنیا ارائه شد، این دو شرکت گوگل را متهم کردند که به توسعه‌دهندگانی که ابزار و توانایی ایجاد فروشگاه‌های برنامه اندرویدی رقیب را داشتند، پول پرداخت می‌کند.

به طور خاص، Epic و Match به توافقاتی مانند Project Hug اشاره می کنند. این ابتکار که بعدها «برنامه سرعت برنامه‌ها و بازی‌ها» نام گرفت، طبق شکایتی که سال گذشته توسط Epic ارائه شد، گوگل میلیون‌ها دلار هزینه کرد تا برخی از محبوب‌ترین توسعه‌دهندگان اندروید را در پلی استور نگه دارد.

در این طرح آمده است: «برخی از این توافق‌ها برای جلوگیری از راه‌اندازی فروشگاه‌های برنامه‌های رقیب توسط توسعه‌دهندگان انجام شده است، و انجام داده‌اند. بر اساس قانون شرمن، نقض فی نفسه به شاکی نیاز ندارد که نشان دهد چگونه یک رفتار خاص بر بازار تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا به طور کلی پذیرفته شده است که چنین اقداماتی رقابت را کاهش می‌دهند (به عنوان مثال، تثبیت قیمت در آن دسته قرار می‌گیرد).

گوگل به Engadget گفت که با این پیشنهاد مخالفت خواهد کرد. یکی از سخنگویان شرکت گفت: “Epic و Match ادعاهای نادرست بیشتری به شکایت های ناکام خود اضافه می کنند و ما مشتاقانه منتظریم تا این رکورد را در دادگاه ثابت کنیم.”

«برنامه‌ای که Epic و Match ادعاهای خود را بر اساس آن قرار می‌دهند، صرفاً انگیزه‌هایی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا در هنگام انتشار محتوای جدید یا به‌روز شده، به کاربران Google Play مزایا و دسترسی زودهنگام بدهند. همانطور که ادعا می کنند، توسعه دهندگان را از ایجاد فروشگاه های برنامه رقیب باز نمی دارد. در واقع، این برنامه گواه این است که گوگل پلی به طور منصفانه با رقبای متعددی برای توسعه دهندگان رقابت می کند که انتخاب های زیادی برای سیستم عامل ها و فروشگاه های اپلیکیشن دارند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که هر دو Epic و Match در اوایل سال جاری به توافق‌های موقتی با Google دست یافتند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های آنها در فروشگاه Play باقی می‌مانند تا زمانی که دعاوی خود را حل کنند. در دعوای متقابلی که گوگل در ماه ژوئن ارائه کرد، این شرکت Match را متهم به تلاش برای پرداخت «هیچ چیزی» برای دسترسی به فروشگاه Play کرد. هزینه های فروشگاه گوگل نیز مورد بررسی دقیق وزارت دادگستری و گروهی متشکل از سه ده ایالت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری