امروز:9 اردیبهشت 1403

توییتر و اینستاگرام حساب های کانیه وست به دلیل پست های یهودی ستیز بستند.

بازگشت کانیه وست به توییتر کوتاه مدت بوده است. کمتر از یک روز پس از اینکه ایلان ماسک از بازگشت او به پلتفرم استقبال کرد، این خواننده رپ حساب کاربری خود را به دلیل ارسال یک پیام یهودی ستیزانه به حالت تعلیق در آورد. در اواخر شنبه شب، وست، که اکنون از کنار Ye می‌گذرد، گفت که به «جناب مرگ 3 بر روی مردم یهودی» خواهد رفت. در همان پیام، وست از خود دفاع کرد و گفت که یهودی‌ستیز نیست زیرا «سیاه‌ها در واقع یهودی هستند».

به گزارش BuzzFeed News، مدتی طول کشید تا توییتر این توییت نفرت انگیز را حذف کرد. با این حال، از یکشنبه، دیگر امکان دیدن پیام در جدول زمانی غرب وجود ندارد. یکی از سخنگویان شرکت به Engadget گفت: «اکانت مورد بحث به دلیل نقض خط‌مشی‌های توییتر قفل شده است.

این تعلیق پس از آن صورت می گیرد که اکانت اینستاگرام وست به طور مشابه توسط متا محدود شد. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، وست در پستی که از آن زمان حذف شده است، اسکرین شات پیامی را که برای شان «دیدی» کامبز ارسال کرده بود، به اشتراک گذاشت که در آن به طور ضمنی اشاره کرد که رپر توسط گروهی از افراد قدرتمند یهودی کنترل می‌شود.

کمیته یهودیان آمریکا این پست و نظرات وست را در مصاحبه با تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز در اوایل هفته محکوم کرد. این سازمان در توییتر نوشت: «رفتاری که این هفته توسط کانیه وست به نمایش گذاشته شد، عمیقاً نگران‌کننده، خطرناک و یهودستیزانه است.» هیچ بهانه‌ای برای تبلیغ شعارهای برتری طلبانه سفیدپوستان و یهودستیزی کلاسیک در مورد قدرت یهود وجود ندارد، به ویژه با این پلتفرم. او دارد.”

پس از تعلیق اینستاگرام، وست در توییتر به انتقاد از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پرداخت. آن پست هنوز روی پلتفرم است.

اشتراک گذاری