امروز:9 اردیبهشت 1403

هکرها بیش از ده ها وب سایت فرودگاه های عمومی ایالات متحده را آفلاین کردند

هکرهایی که گمان می‌رود در روسیه مستقر هستند، روز دوشنبه به طور موقت حدود 14 وب‌سایت عمومی را برای فرودگاه‌های ایالات متحده به صورت آفلاین مجبور کردند. وب‌سایت‌های LaGuardia، O’Hare و LAX جزو آن‌هایی بودند که مورد هدف قرار گرفتند و بیشتر آنها دوباره آنلاین شده‌اند. به گزارش ای بی سی نیوز، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که کنترل ترافیک هوایی، ارتباطات داخلی فرودگاه و سایر عملیات حیاتی تحت تأثیر قرار نگرفته است، اما مسافرانی که به دنبال زمان انتظار امنیتی یا سایر اطلاعات هستند ممکن است ناراحت شده باشند. یک سخنگوی LAX تأیید کرد که “هیچ سیستم فرودگاه داخلی به خطر نیفتاده و هیچ اختلالی در عملیات وجود ندارد.”

یکی از سخنگویان اداره بندر به ABC News گفت: “روز دوشنبه 10 اکتبر 2022 تقریباً ساعت 0300 یک حادثه انکار سرویس به مدت 15 دقیقه رخ داد که منجر به تاخیرهای متناوب در دسترسی به وب سایت فرودگاه لاگاردیا شد.” “سیستم دفاعی امنیت سایبری اداره بندر وظیفه خود را با شناسایی سریع حادثه، رفع مشکل در 15 دقیقه انجام داد و ما را قادر ساخت تا با اطلاع فوری به مقامات فدرال به دیگران هشدار دهیم. هیچ تاثیر عملیاتی بر هیچ یک از تاسیسات اداره بندری وجود نداشت.”

این حادثه که گفته می‌شود نتیجه حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) بوده است، در گروه هکر طرفدار روسیه Killnet سنجاق شده است. با این حال، گمان نمی رود که هکرها بازیگران دولتی باشند. یک تحلیلگر امنیت سایبری گفت: هیچ مدرکی دال بر دست داشتن دولت روسیه در این حادثه وجود ندارد.

CNN گزارش می دهد که هم آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و هم اداره امنیت حمل و نقل وضعیت را زیر نظر دارند. CISA خاطرنشان کرد که هیچ نگرانی در مورد اختلالات عملیاتی فرودگاه ندارد.

اشتراک گذاری