امروز:8 اردیبهشت 1403

سیستم عامل تایزن سامسونگ به تلویزیون های برندهای دیگر می آید

هفته گذشته ال‌جی اعلام کرد که به تولیدکنندگان تلویزیون شخص ثالث اجازه می‌دهد از پلتفرم webOS خود استفاده کنند و اکنون رقیب اصلی آن از این روش پیروی می‌کند. سامسونگ فاش کرده است که برای اولین بار مجوز پلت فرم تلویزیون Tizen OS خود را برای استفاده در مدل‌های تلویزیون غیرسامسونگ، با همکاری Akai، RCA و تعداد زیادی از برندهای دیگر (Bauhn، Linsar، Sunny، Vispera) که در اروپا، استرالیا به فروش می‌رسد، می‌دهد. و نیوزلند

این مشارکت به این سازندگان امکان دسترسی به ویژگی‌های سیستم عامل تایزن مانند Samsung TV Plus (یک پلتفرم پخش تلویزیون و ویدیوی رایگان)، راهنمای جهانی برای کشف و توصیه‌های شخصی‌سازی شده، و Bixby سامسونگ و دستیارهای صوتی دیگر را می‌دهد.

همانطور که زمانی که ال‌جی برای اولین بار اعلام کرد که مجوز webOS را به دیگر سازندگان تلویزیون می‌دهد، اشاره کردیم، این معاملات به خریداران گزینه دیگری برای تلویزیون‌های هوشمند ارزان‌تر می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است Android TV، Roku یا Fire TV آمازون را اجرا کنند. در حالی که احتمالاً هرگز نام بسیاری از برندهای ذکر شده را نشنیده اید، این واقعیت که سامسونگ پلتفرم تایزن خود را باز می کند به این معنی است که می تواند در مقطعی به تلویزیون های فروخته شده در ایالات متحده بیاید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ و webOS ال‌جی به جای Android TV گزینه‌های خوبی هستند، زیرا هر دو قابلیت جستجو و شخصی‌سازی خوب، انتخاب دستیارهای صوتی متعدد (خودشان به علاوه الکسا و گوگل) و پشتیبانی از Apple Airplay (البته نه Chromecast) را ارائه می‌دهند. Google TV یک به‌روزرسانی بزرگ از Android TV است، اما اکثر تلویزیون‌ها و جعبه‌های پخش مانند تلویزیون Shield NVIDIA هنوز از دومی استفاده می‌کنند – اگرچه برنامه Google این است که در نهایت همه دستگاه‌های شخص ثالث را دارای Google TV کنند.

اشتراک گذاری