امروز:9 اردیبهشت 1403

کارگران کافه تریا Waymo که در گوگل نیز کار می کنند، در حال تشکیل اتحادیه هستند

به گزارش NBC News، کارگران کافه تریا در دفاتر Waymo در حال تشکیل اتحادیه هستند. همانطور که این سازمان خبری اشاره می کند، این آنها را به آخرین گروهی از افرادی تبدیل می کند که در یکی از برجسته ترین شرکت های سیلیکون ولی سازماندهی می کنند. پرسنل خدمات غذای Waymo نیز راه ۴۰۰۰ کارگر کافه تریا Google را دنبال می‌کنند که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ بی‌سروصدا به اتحادیه پیوستند. شرکت فناوری رانندگی خودمختار قبل از تبدیل شدن به یک شرکت تابعه آلفابت، یک واحد آزمایشی تحت گوگل بود.

مانند سایر کارکنان خدمات غذایی گوگل، Waymo در شرکت پیمانکاری Sodexo استخدام می شود. کارگران هزینه بالای زندگی در منطقه خلیج که دفاتر آلفابت در آن واقع شده است را دلیلی برای تشکیل اتحادیه ذکر کردند. آنها گفتند که دستمزد 24 دلار در ساعت آنها برای زندگی کافی در شهر، جایی که اجاره بها نجومی است، کافی نیست و برنامه بهداشتی آنها بسیار گران است. کارگران همچنین خواهان درمان و مزایای بهتر هستند، زیرا آنها از مزایای کارمندان تمام وقت Alphabet برخوردار نیستند.

سازمان‌دهندگان تلاش‌های اتحادیه‌سازی در Waymo به NBC News گفتند که قبلاً از اکثر کارگران امضا جمع‌آوری کرده‌اند. Sodexo گفت که “به حقوق کارمندان [خود] برای تشکیل اتحادیه یا عدم تشکیل اتحادیه احترام می گذارد” اما نگفت که آیا به طور داوطلبانه اتحادیه را به رسمیت می شناسد یا خیر. در این صورت، کارگران باید برای انتخابات NLRB ثبت نام کنند تا بتوانند به دیگر کارگران کافه تریا Alphabet در Unite Here بپیوندند.

اشتراک گذاری