امروز:8 اردیبهشت 1403

گوگل حالت رانندگی با دستیار خود را برای همیشه غیر فعال می کند

به گزارش 9to5Google، گوگل پس از اعلام آن در I/O 2019، در سال 2020 و در نهایت راه اندازی رسمی آن در سال گذشته، داشبورد Assistant Driving Mode را خاموش می کند. این ویژگی به کاربران تجربه Android Auto-lite را در گوشی هوشمند خود در حین رانندگی می دهد و عملاً جایگزینی برای برنامه تلفن هوشمند Android Auto بود که خود سال گذشته از بین رفت.

Assistant Driving Mode صفحه‌ای به سبک صفحه اصلی با دستیار Google در بالا، پخش‌کننده موسیقی و کنترل‌های صدا در زیر آن و دکمه‌هایی برای برقراری تماس یا ارسال پیام را نشان می‌دهد. با گفتن «Hey Google, start Driving Mode» یا پین کردن آن به صفحه اصلی، می‌توان از «دستیار» به آن دسترسی داشت.

اگر حالت Assistant Driving Mode را با ویژگی Google Maps که حالت رانندگی (در بالا) نیز نامیده می شود اشتباه گرفته اید، این قابل درک است. با این حال، نسخه Google Maps به جای راه‌اندازی از دستیار یا صفحه اصلی، از منوی چهار نقطه‌ای در پایین سمت راست، زمانی که ناوبری را شروع می‌کنید، اجرا می‌شود. پس از باز شدن، ردیفی از نمادهای بزرگ برای تماس‌ها، پیام‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای را نشان می‌دهد که هنگام رانندگی به راحتی قابل مشاهده و دسترسی هستند. به طور عجیبی، وقتی برای اولین بار آن حالت را در Maps راه اندازی می کنید، پیشنهاد می کند که حالت رانندگی دیگر را به صفحه اصلی شما پین کنید.

به 9to5Google گفت که گوگل حالت دستیار رانندگی را خاموش می کند زیرا متوجه شده است که اکثر مردم فقط از نسخه Maps استفاده می کنند. با این حال، ممکن است مردم حتی از وجود نسخه Assistant به دلیل سردرگمی نام‌گذاری و شباهت بین برنامه‌ها اطلاعی نداشته باشند. شاید گوگل باید وضعیت ناوبری و سرگرمی را برای افرادی که Android Auto در وسایل نقلیه خود ندارند، روشن کند، زیرا بسیار گیج کننده است.

اشتراک گذاری