امروز:9 فروردین 1403

آیا در صورت ثابت ماندن قیمت بیت کوین، قیمت دوج کوین صعودی خواهد شد؟

افزایش و یا کاهش قیمت آلت کوین هایی مانند دوج کوین به موارد زیادی بستگی دارد. تاثیر قیمت بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در اکثر مواقع با افزایش قیمت بیت کوین, بازار ارزهای دیجیتال جان تازه‌ای گرفته و قیمت آلت کوین‌ها نیز افزایش میابد. اما در برخی مواقع دیده شده حتی با ثابت ماندن قیمت بیت کوین نیز ارزهای دیجیتال دیگری مانند دوج کوین رشد‌ زیادی از خود نشان داده‌اند. دلیل این امر را می‌توان در مفهومی به نام دامیننس (Dominance) جست‌وجو کرد. در زمان‌هایی که قیمت بیت کوین ثابت مانده یا در اصطلاح رنج می شود، با مراجعه به دامیننس می‌توان رفتار دیگر ارزها را پیش بینی کرد. با خواند این مقاله، می‌توانید با دقت بیشتری قیمت دوج گوین را در زمان ثابت ماندن قیمت بیت کوین پیش بینی کنید.

آینده قیمت بیت کوین

در ماه‌های گذشته، قیمت بیت کوین روندی نزولی را طی کرده و از ابتدای سال 2022 تا به امروز بیش از 50 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. این اصلاح قیمت پس از رشد بی سابقه این ارز در سال 2021 اتفاق افتاد. اما در آینده روند حرکت قیمت این ارز به کدام سمت خواهد بود؟ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند نزولی بیت کوین به پایان رسیده و اکنون بیت کوین پس از مدتی رنج زدن می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. برای بررسی دقیق‌تر آینده بیت کوین، سری به وب سایت های مطرح در زمینه پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌زنیم.

وب سایت ولت اینوستور (Wallet Investor) قیمت بیت کوین را در بلند مدت صعودی پیش بینی کرده است. این وب سایت میانگین قیمت بیت کوین در سال 2027 را حدود 114 هزار دلار عنوان کرده است. وب سایت گاو کپیتال نیز عنوان کرده است که در سال 2023 قیمت بیت کوین به حدود 53 هزار دلار و در 5 سال آینده به قیمت 237 هزار دلار خواهد رسید. با این تفاسیر، می‌توان گفت که سرمایه گذاری بلند مدت بر روی ارزهایی مانند بیت کوین سرمایه گذاری خوبی محسوب می‌شود اما خرید دوج کوین ریسک بیشتری نسبت به بیت کوین داشته و باید با تحقیق و آگاهی بیشتری سراغ این دسته از ارزها رفت. در ادامه، به بررسی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین خواهیم پرداخت. 

آینده قیمت دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین را می‌توان با عنوان موفق‌ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. این ارز که با هدف تمسخر ارزهای دیجیتال به وجو آمده بود حالا خود به یکی از موفق ترین آن‌ها تبدیل شده است. همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، دامیننس بیت کوین می‌تواند نشانه خوبی برای افزایش قیمت آلت کوین‌ها باشد. دامیننس بیت کوین از تقسیم ارزش بازار بیت کوین بر ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال به دست می‌اید و نشان دهنده میزان سلطه این ارز بر بازار ارزهای دیجیتال است. برای مثال، در نمودار زیر مشاهده می‌کنید که در زمان نگارش این مقاله دامیننس بیت کوین، برابر با 41 درصد است و این به این معنی است که بیت کوین 41 درصد از کل سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

رابطه دامیننس و قیمت بیت کوین را می‌توان در سه حالت مختلف تحلیل کرد:

۱ – قیمت بیت کوین ثابت و دامیننس بیت کوین نزولی

در صورتی که قیمت بیت کوین ثابت و دامیننس بیت کوین روندی نزولی داشته باشد، نشان دهنده این است که جریان سرمایه از سمت بیت کوین به سمت آلت کوین‌هایی مانند دوج کوین سرازیر شده است. در چنین حالتی قیمت بیت کوین ثابت مانده اما آلت کوین‌ها رشد خوبی را تجربه خواهند کرد. به این حالت در اصطلاح آلت پارتی یا آلت سیزن نیز گفته می‌شود. ثابت ماندن یا کاهش دامیننس در حالیکه بیت کوین در روندی صعودی است نیز می‌تواند یک نشانه برای شروع آلت سیزن باشد.  

۲- قیمت بیت کوین ثابت و دامیننس صعودی

اما در شرایطی که قیمت بیت کوین ثابت است و دامیننس رشدی صعودی از خود نشان می‌دهد، می‌توان این طور برداشت کرد که سرمایه گذاران قیمت بیت کوین را قیمتی خوب برای خرید در نظر گرفته‌ و در حال ورود به بازار بیت کوین هستند. این حالت می‌تواند نشان دهنده رشد قیمت بیت کوین باشد اما لزوما به معنای رشد قیمت دوج کوین و سایر آلت کوین‌ها نیست. ناگفته نماند تولید بیت کوین‌های بیشتر یا افزایش قیمت بیت کوین نیز می‌تواند باعث افزایش دامیننس شود و لزوما هر تغییر در دامیننس به معنای ورود سرمایه به بیت کوین نیست.

۳- قیمت بیت کوین ثابت و دامیننس بیت کوین ثابت

در حالت باید از فاکتورهای تحلیل تکنیکال دیگری برای پیش بینی روند قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

برای بررسی اینکه قیمت آلت کوین ها تا چه حد به قیمت بیت کوین وابسته است، از فاکتوری به نام همبستگی استفاده می‌شود. با بررسی قیمت بیت کوین و قیمت دوج کوین در سه ماه اخیر، ضریب همبستگی بیت کوین و دوج کوین 0.8 براورد شده است. این ضریب در بازه ۱- تا ۱+ تعریف شده و همبستگی صفر به این معنی است که قیمت این دو ارز هیچ وابستگی به یکدیگر نداشته و کاملا مستقل از یکدیگر رفتار می‌کنند. هرچه این عدد به ۱+ نزدیک‌تر باشد، نشان دهنده وابستگی بیشتر قیمت ارز به بیت کوین است.

صرافی امن خرید دوج کوین

بدون شک پس از مطالعه این مقاله و بررسی نمودار قیمتی دوج کوین و بیت کوین، تصمیم گیری در رابطه با خرید دوج کوین برای شما ساده‌تر شده است. صرافی ارزپایا، با بیش از 4 سال سابقه در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، پلتفرمی امن برای خرید دوج کوین، بیت کوین و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر ایجاد کرده است. ارائه کیف پول اختصاصی به هر کاربر برای هر ارز، پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلفن، تیکت و چت آنلاین و همچنین امنیت و اعتبار بالا از مزایای صرافی ارزپایا هستند. با سرچ کلمه ارزپایا در گوگل می‌توانید به‌راحتی به وب سایت اصلی این سایت دسترسی پیدا کرده و با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی، از مزایای این پلتفرم همتا به همتا بهره‌مند شوید.