امروز:10 فروردین 1403

اولین GranTurismo الکتریکی مازراتی به اندازه ورژن بنزینی خود اسپرت است

مازراتی سرانجام GranTurismo الکتریکی خود را به طور جدی معرفی کرد و جالب ترین بخش ممکن است چیزی باشد که شما متوجه آن نمی شوید. کوپه GranTurismo Folgore با سیستم سه موتوره 760 اسب بخار قدرت زیادی را ارائه می دهد، اما همچنین به اندازه نسخه های گازسوز (Modena و Trofeo) با ارتفاع 53.3 اینچی کم است. مازراتی ادعا می‌کند که این کم‌مصرف‌ترین خودروی برقی موجود در بازار است، با چابکی بهبود یافته برای مطابقت. اگر چرخ‌های آیرودینامیک و نبود لوله‌های اگزوز نبود، شاید نمی‌دانستید که یک خودروی الکتریکی است – حتی پورشه هم نمی‌تواند کاملاً آن را مدیریت کند.

برند ایتالیایی برد دقیقی ندارد، اما GranTurismo برقی دارای یک باتری 92.5 کیلووات ساعتی با معماری 800 ولت است که امکان شارژ تا 270 کیلووات را فراهم می کند. مازراتی می گوید: شما می توانید 62 مایل برد را در پنج دقیقه بدست آورید. این دو در نیز عملکرد موتورهای احتراقی خود را با زمان ادعایی 0-62 مایل در ساعت 2.7 ثانیه (در مقابل 3.5 برای Trofeo و 3.9 برای Modena) و حداکثر سرعت 198.9 مایل در ساعت با Trofeo شکست می دهد.

همانند شاسی‌بلند Grecale Folgore، فناوری کابین GranTurismo نیز نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته است. یک داشبورد دیجیتال 12.2 اینچی، یک صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمایش راحت 8.8 اینچی پیدا خواهید کرد. یک نمایشگر هدآپ چشم شما را در جاده نگه می دارد و یک آینه دید عقب دیجیتال می تواند از دوربین پشتی برای کمک به مانورهای دشوار پارک استفاده کند. الکسا، اندروید اتو و اپل کارپلی در دسترس هستند. و در حالی که این یک خودروی اسپورت است، می‌توانید کمک‌های راننده مانند دستیار فعال بین خطوط، نمای سه‌بعدی جاده (از جمله وسایل نقلیه اطراف) و نمای 360 درجه را برای کمک به حرکت در نقاط تنگ پیدا کنید.

مازراتی به قیمت یا در دسترس بودن دقیق اشاره ای نکرد، اگرچه می توان حدس زد که GranTurismo Folgore گران باشد. نه این که شرکت لزوماً به آن فکر کند. از برخی جهات، این عکسی است که در مقابل رقبای خودروهای اسپورت محلی مانند فراری و لامبورگینی قرار دارد. در حالی که هر دو این برندها هیبریدی‌هایی مانند SF90 Stradale و Sian ارائه کرده‌اند، اما تمایلی به پذیرش خودروهای الکتریکی کامل ندارند. مازراتی عملاً تنها گزینه ای است که می خواهید یک ایتالیایی عجیب و غریب بدون آلایندگی زیاد و قبوض به همان اندازه سوخت داشته باشید.

اشتراک گذاری