امروز:6 اردیبهشت 1403

تسلا در سه ماهه سوم 365923 خودروی الکتریکی ساخت که نسبت به سه ماهه دوم 42 درصد افزایش داشته است

پس از اختلالات مربوط به بیماری همه گیر در سه ماهه دوم، تسلا بار دیگر ظرفیت تولید خود را در سه ماهه گذشته افزایش داد و باعث شد این شرکت بین 1 جولای تا 30 سپتامبر رکوردی را به ثبت برساند. این شرکت در این مدت 365923 وسیله نقلیه الکتریکی ساخت. این نشان دهنده افزایش تولید نسبت به سال گذشته نزدیک به 54 درصد است، زیرا تسلا 237,823 خودرو در سه ماهه سوم 2021 تولید کرد. تولید همچنین نسبت به سه ماهه دوم 2022، زمانی که این خودروساز 258,580 خودرو ساخت، 41.5 درصد افزایش داشت.

این شرکت 19935 خودرو مدل S و Model X در سه ماهه سوم تولید کرد و 18672 دستگاه را تحویل داد. برای مدل 3 و مدل Y، این ارقام به ترتیب 345988 و 345988 بود. در مجموع، تسلا می‌گوید که توانسته 343830 خودرو را در سه‌ماهه سوم تحویل دهد که بیشترین میزان تحویل در هر سه ماهه تا به امروز است. با این حال، به گفته رویترز، این کمتر از حد انتظار بود. به طور متوسط، تحلیلگران پیش بینی کردند که تسلا 359162 خودروی برقی را در طول سه ماهه تحویل خواهد داد.

تسلا حدود 20000 وسیله نقلیه دیگر ساخت که توانست در سه ماهه سوم عرضه کند. تسلا در بیانیه‌ای گفت: «از آنجایی که حجم تولید ما همچنان در حال رشد است، تأمین ظرفیت حمل‌ونقل خودرو و با هزینه معقول در این هفته‌های اوج لجستیک به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک سال گذشته اشاره کرد که تسلا شاهد افزایش قابل توجهی در تحویل در پایان هر سه ماهه است. به این دلیل که کارخانه گیگافکتوری شانگهای که اخیراً یک میلیونمین خودروی خود را ساخته است، در نیمه اول هر سه ماهه هر سه ماهه خودروهای برقی را به مقصد اروپا و سایر کشورها تولید می‌کند، “سپس خودروهایی برای نقاط دوردست چین، سپس خودروهایی برای مناطق نزدیک چین”، ماسک. گفت.

تسلا گفت: «در سه ماهه سوم، ما شروع به انتقال به ترکیب منطقه‌ای یکنواخت‌تر از خودروهای ساخت هر هفته کردیم که منجر به افزایش خودروهای در حال حمل و نقل در پایان سه‌ماهه شد. این خودروها سفارش داده شده و پس از رسیدن به مقصد تحویل مشتریان می شود.»

تعداد خودروهای تولید و تحویل تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 به طرز چشمگیری کاهش یافت. در ماه مارس به دلیل شیوع کووید-19 در چین، مجبور به توقف کار در کارخانه شانگهای شد. تولید در این کارخانه از سر گرفته شده است، در حالی که کارخانه‌های گیگافکتوری اخیراً در برلین و تگزاس افتتاح شده به این شرکت کمک کرده‌اند تا تعداد تولیدات خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. هنگامی که این شرکت نتایج مالی سه ماهه سوم خود را در 19 اکتبر اعلام کند، در مورد معنای افزایش تولید و تحویل برای سود نهایی تسلا بیشتر خواهیم آموخت.

اشتراک گذاری