امروز:4 اردیبهشت 1403

اپل دیگر سیم کارت های اختصاصی خود را برای آیپدهای دارای داده تلفن همراه فعال نمی کند

ممکن است برای اتصال یک آیپد قبلی به شبکه های موبایل نیاز به انجام کارهای اضافی داشته باشید. MacRumors دریافته است که این شرکت فعال سازی سیم کارت اپل را در آیپدهای خاص از اول اکتبر متوقف کرده است. اگر تحت تأثیر قرار گرفته اید، باید یا با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید (و احتمالاً سیم کارت دریافت کنید) یا از eSIM در تبلت های جدیدتر استفاده کنید. اگر سرویس تلفن همراه قبلاً فعال باشد، این روی شما تأثیری نخواهد داشت.

اپل یک سیم‌کارت معمولی با نسخه‌های آی‌پد ایر ۲، آی‌پد مینی ۳، آی‌پد مینی ۴، آی‌پدهای پایه نسل پنجم و ششم و آی‌پد پرو اصلی ۱۲.۹ اینچی را عرضه کرد . نسخه تعبیه شده این سیم کارت با آیپد پروهای 9.7 اینچی، 10.5 اینچی و نسل دوم 12.9 اینچی آیپد پرو همراه بود. همه آیپدهای عرضه شده از پاییز 2018 به بعد از eSIM پشتیبانی می کنند.

این تصمیم بخشی از یک روند گسترده تر است. اپل در سال‌های اخیر به سمت سیم‌کارت‌های الکترونیکی حرکت کرده است و تا آنجا پیش رفت که سینی سیم‌کارت را در نسخه‌های آمریکایی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو حذف کرد. این فناوری در هزینه و فضای گنجاندن یک اسلات فیزیکی صرفه جویی می کند و بیشتر از سیم کارت اپل پشتیبانی می شود. با این حال، اگر قصد استفاده از داده‌های تلفن همراه در iPad قدیمی‌تر را داشته باشید و سیم‌کارت را تا قبل از تنظیم نکرده باشید، ممکن است دردسرساز باشد.

اشتراک گذاری