امروز:6 اردیبهشت 1403

استوفل واندورن راننده مرسدس-ای کیو قهرمان مسابقات جهانی فرمول E شد

استوفل واندورن با کسب مقام دوم در صدمین E-Prix فرمول E امروز، قهرمانی فصل 8 فرمول E جهان را تضمین کرد. راننده مرسدس-ای کیو در مسابقات قهرمانی رانندگان و تیم قهرمانی پیاپی را برای تیم به ارمغان آورد زیرا نیک دی وریس، خلبان تیرهای نقره ای، قهرمان سری دفاعی بود. در حالی که وندورن با ادواردو مورتارا، برنده دور 16 برابری نمی کرد، یک سکو پس از تلاش های مقدماتی P4 برای مهار تنها رقیب قهرمانی او در طول مسابقه نهایی کافی بود.

میچ ایوانز از جگوار TCS دیروز با برنده شدن در E-Prix ماقبل آخر در شرایط مرطوب، Vandoorne را تحت فشار قرار داد. راننده مرسدس-ای کیو پنجم شد، اما نتوانست برتری راحت خود را در جدول رده بندی قهرمانی در مسابقات دو سر سئول افزایش دهد. با این حال، ایوانز نتوانست جادوی دیروز را تکرار کند: او تنها پس از شروع P13 در جایگاه هفتم قرار گرفت.

وندورن گفت: “فقط به فصلی که داشتیم نگاه کنید.” ثبات و ماشین فوق‌العاده بوده است و تیم کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. فکر می‌کنم هر یک از ما شایسته آن هستیم.

مسابقه یکشنبه پایان دوره Gen2 در فرمول E است. هنگامی که این سری فصل 9 در ژانویه آغاز می شود، مسابقه Gen3 در گاراژ هر تیمی خواهد بود. طراحی جدید، که هم سبک‌تر و هم کوچک‌تر از مدل Gen2 است، باید امکان مسابقات چرخ به چرخ «چابک‌تر» را فراهم کند. این خودروها به لطف موتور الکتریکی که می‌تواند ۳۵۰ کیلووات قدرت (۴۷۰ اسب بخار) را برای رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر بر ساعت) ارائه دهد، در هر دو شرایط مقدماتی و مسابقه باید دو تا چهار ثانیه سریع‌تر باشند. فرمول E می‌گوید واحدهای برقی می‌توانند بیش از 90 درصد انرژی خود را به نیروی مکانیکی تبدیل کنند و حدود 40 درصد از خودروهای انرژی که در طول E-Prix استفاده می‌کنند با ترمز احیاکننده تولید می‌شوند. Gen3 همچنین اولین خودروی فرمول با پیشرانه های جلو و عقب خواهد بود که 250 کیلووات به 350 کیلووات در عقب اضافه می کند.

اشتراک گذاری